نمایندگان اهر و ورزقان از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند


نمایندگان اهر و ورزقان از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند

تهران-ایرنا- نمایندگان اهر و ورزقان از پاسخ‌های فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر کوتاهی بانک مسکن در امهال وام‌های زلزله زدگان منطقه ارسباران قانع شدند.

در ادامه جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به سوالات بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس و رضا علیزاده نماینده ورزقان مبنی بر اینکه کوتاهی بانک مسکن در امهال وام زلزله زدگان سال ۱۳۹۱ منطقه ارسباران، پاسخ داد.

در نهایت نمایندگان اهر و ورزقان از پاسخ های وزیر به سوال قانع شدند.

بیت الله عبدالهی نماینده اهر و هریس در طرح سوال خود از وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۳۹۱ زلزله ای با ۲۲۹ نفر کشته و ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت، در منطقه ارسباران به وقوع پیوست، سوال بنده و آقای علیزاده نماینده ورزقان از وزیر اقتصاد پیگیری علت عدم اجرای مصوبه دولت است.

وی افزود: به مردم اعلام شد از سوی دولت تسهیلاتی به آنها پرداخت می شود، اما نه تنها تسهیلات به طور کامل پرداخت نشده است بلکه از دریافت انواع وامهای دیگر مانند وام ازدواج محروم ماندهاند.

عبداللهی با اشاره به انتقاد برخی کارشناسان به مصوبه دولت خاطرنشان کرد: بانک ها به تصمیم دولت اهمیتی نمیدهند و مدعی هستند تا سازمان برنامه و بودجه به آنها تضمین ندهد، تسهیلات مورد نظر اعطا نمیکنند، این در حالی است که آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه طی نامه ای دستور اجرای این مصوبه را به بانکها ابلاغ کرده است.

وی گفت: از دولت انتظار داریم که به مردم زلزله زده منطقه ارسباران که عمدتا از اقشار محروم هستند، توجه بیشتری داشته باشد و ضمن اجرای مصوبه دولت، امکان دریافت وامهای بانکی را برای مردم فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا