مالیات سنگین از خانه‌های خالی در ونکوور


مالیات سنگین از خانه‌های خالی در ونکوور

تعیین مالیات برای خانه‌های خالی در شهر ونکوور ضمن کاهش 22 درصدی این خانه‌ها موجب درآمد 40 میلیون دلاری برای شهرداری این شهر طی دو سال شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از تورنتو؛ تعیین مالیات برای خانه‌های خالی در شهر ونکوور ضمن کاهش ۲۲ درصدی این خانه‌ها موجب درآمد ۴۰ میلیون دلاری برای شهرداری این شهر کانادا طی دو سال شده است.
خرید خانه و آپارتمان به عنوان سرمایه گذاری و ورود پول‌های آلوده به بازار مسکن طی سال‌های گذشته موجب رشد زیاد قیمت‌ها در این بخش شده بود. مسئولان اقداماتی را برای مهار رشد زیاد قیمت‌ها آغاز کردند. جدا از کسب مالیات بیشتر از خریداران خارجی، طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در شهر ونکوور از دو سال قبل آغاز شد. در این طرح اگر خانه‌ای بیش از ۶ ماه در سال خالی بماند باید به اندازه یک درصد از ارزش ملک مالیات به شهرداری بپردازد. پس از دو سال، براساس برآورد‌های انجام شده، آمار خانه‌های خالی ۲۲ درصد کاهش یافته و مبلغ ۴۰ میلیون دلار درآمد برای شهرداری حاصل شده که قرار است برای تامین خانه‌های قابل دسترس هزینه شود. مسئولان شهری تورنتو نیز با اذعان به وجود ۶۵۰۰۰ خانه خالی در این شهر در حال بررسی تاثیر وضع این مالیات هستند. بر این مبنا شورای شهر ونکوور مصوب کرده اند که در سال ۲۰۲۰ مالیات خانه‌های خالی از یک درصد به یک و بیست و پنج صدم درصد افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر