رونمایی از 12 محصول فناورانه


رونمایی از 12 محصول فناورانه

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته پژوهش و در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه 12 محصول جدید پارک رونمایی می‌شود.


حبیب‌ ابراهیم‌پور در حاشیه نمایشگاه پژوهش در اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: بیش از 100 استارت‌ آپ، شرکت دانش بنیان و واحد فناور در این نمایشگاه محصولات جدید خود را عرضه کردند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این مجموعه‌ها 20 دستگاه اجرایی در غرفه‌های مشخص جدیدترین محصولا فناورانه و پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند تا زمینه آشنایی علاقمندان این حوزه به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم آید.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نقش استارت‌آپ‌ها را در حوزه تحول‌آفرینی اساسی و زیربنایی توصیف کرد و افزود: استارت‌آپ‌ها سعی کردند تا محصولات و کالاهای فناورانه و نوآورانه خود را عرضه کنند به طوری که در این نمایشگاه چندین شرکت محصولاتی عرضه کردند که با شکستن مرزهای تحریم فضای خوب تولید و تقویت کالای ملی را فراهم کرده‌اند.
ابراهیم‌پور بیان کرد: تولید این محصولات نه تنها از خروج ارز جلوگیری می‌کند بلکه جایگزین خوبی برای کالاهای تحریمی است تا هموطنانمان با کمترین مشکل این محصولات ایرانی را خریداری کنند.
وی ادامه داد: اغلب شرکت‌های دانش بنیان سعی دارند با ساخت و تولید قطعات داخلی باکیفیت از واردات محصولات مشابه جلوگیری کنند که عمده این فعالیت‌ها مربوط به نانو، تکنولوژی‌های مدرن، گیاهان دارویی و محصولات متنوع کشاورزی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه قرار است 12 محصول جدید شرکت‌های دانش بنیان رونمایی شده و بیش از 100 محصول تولید شده این شرکت‌ها در معرض دید قرار گیرد.
ابراهیم‌پور اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی به روی علاقمندان باز خواهد بود و مدارس نیز می‌توانند در کنار سایر مجموعه‌های علمی و فرهنگی از این نمایشگاه و دستاوردهای آن بازدید کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید