دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت


بیشتر ما میوه انار را بسیار دوست داریم اما زمانی که یاد دانه کردن  انار می افتیم از خوردن آن صرف نظر می کنیم، چرا که جزء قسمت سخت خوردن آن می باشد اما ما در این مقاله چند روش بسیار ساده را به شما پیشنهاد می کنید که بتواند در عرض چند ثانیه 1 انار را به طور کامل دانه کنید.دانه کردن انار به گونه می باشد که اگر به شیوه درست انجام دهید هم می تواند...

بیشتر ما میوه انار را بسیار دوست داریم اما زمانی که یاد دانه کردن انار می افتیم از خوردن آن صرف نظر می کنیم، چرا که جزء قسمت سخت خوردن آن می باشد اما ما در این مقاله چند روش بسیار ساده را به شما پیشنهاد می کنید که بتواند در عرض چند ثانیه ۱ انار را به طور کامل دانه کنید.دانه کردن انار به گونه می باشد که اگر به شیوه درست انجام دهید هم می تواند وقتتان را بگیرد و هم آب ناشی از آن می تواند بر روی لباس هایتان لکه ایجاد کند پس در ادامه با استفاده از تکنیک ساده روش صحیح دون کردن انار را آموزش خواهیم داد.

دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت

روشی ساده و راحت برای دانه کردن انار

روش اول دون کردن انار: در این روش که یک روش کاملا ساده ای می باشد کافیست ابتدا با استفاده از یک چاقوی تیز یک برش کاملا ملایم بر دور تا دور پوست انار ایجاد کنید، طوری پوست انار را برش دهید که چاقو به دانه های انار برخورد نکند، سپس با یک فشار ملایم انار را از وسط به ۲ نیمه تقسیم کنید، سپس یک نیمه انار را در دستتان نگه دارید و دیگری را کنار بگذارید، سپس با استفاده از یک قاشق به پشت انار ضربه وارد کنید تا تمام دانه ها از پوست جدا شود، بعد از آن دوباره همین کار را با نیمه دیگر انار انجام دهید.

روش دوم دون کردن انار: در این روش هم شما ابتدا باید با استفاده از چاقو دور تا دور انار را برشی کاملا ملایم بزنید، سپس زمانی که انار را به دو قسمت تقسیم کردید آن را درون یک کاسه پر آب بی اندازید و پشت انار را به داخل فشار دهید، سپس خواهید دید که تمام دانه های انار به یک بار از پوست بیرون می آید و پوسته های سفید آن هم بر روی آب می آید که کار را برای ما راحت تر می کند.

روش سوم دون کردن انار: این روش یک روش کاملا سنتی می باشد که ممکن است نسبت به و روش دیگر کمی زمان بر باشد اما در هر حال باز هم متداول ترین روش دون شدن انار می باشد. در این روش هم مانند سایر روش ها ابتدا یک برش ملایم بر روی انار ایجاد کنید و سپس شروع به جدا سازی دانه ها از پوست انار کنید.

آشنایی با روش صحیح برش انار

۱.برای اینکه که انار را بدون ریخت و پاش و در زیبا ترین شکل حالت برش دهید ابتدا انار را به خوبی بشویید و با استفاده از چاقو بر روی سر انار یا همان تاج انار جوری برش ایجاد کنید که دانه ها را ببینید.

دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت

۲. سپس مطابق شکل زیر برش هایی را ایجاد کنید که دقیقا بر روی قسمت های سفیدی باشد.

دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت

۳. سپس چاقو را در مسیر همان خط های سفید انار تا انتهای آن ادامه دهید و برشی سطحی ایجاد کنید.

دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت

۴. سپس بعد از ایجاد چند برش باید انگشت شصت خود را دقیقا در وسط انار قرار دهید و با ایجاد کمی فشار انار را از هم باز کنید سپس خواهید دید که انار به راحتی همانند یک گل از هم باز می شود، در این روش دیگر گوشت های سفید رنگ انار به دانه نمی چسبد و خوردن آن راحت تر می شود.

دانه کردن انار و طریقه برش صحیح انار با روش های ساده و راحت

شما می توانید با یاد گرفتن این نوع برش جهت تزئین انار برای شب یلدا استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر و همچنین کسب اطلاعات مفید در زمینه خانه داری بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...