سه صیاد سهره طلایی در زنجان دستگیر شدند


سه صیاد سهره طلایی در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: سه صیاد متخلف به جرم زنده‌گیری پرنده سهره طلایی از سوی محیط‌بانان این استان دستگیر شدند.

سیدرضا مدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه صیاد غیرمجاز که غیربومی بودند اقدام به زنده گیری هشت قطعه سهره طلایی کرده بودند.

وی اظهار کرد: محیط بانان این شهرستان حین گشت و کنترل منطقه، در اراضی شهر سهرورد از توابع طارم، متوجه صید پرنده با استفاده از قفس مخصوص زنده‌گیری، از سوی متخلفان شده و بلافاصله نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

مدنی افزود: از این صیادان متخلف پرنده، ادوات صید ازجمله سه عدد قفس نگهداری پرنده کشف شد و سهره های طلایی از سوی محیط بانان، از قفس آزاد شده و به دامان طبیعت بازگشتند و دستگیرشدگان نیز به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

وی، میزان جریمه شکار هر قطعه پرنده سهره طلایی را ۲ میلیون ریال اعلام کرد و از شکارچیان غیرمجاز خواست دست از شکار حیات وحش بردارند چراکه در صورت دستگیری بر اساس قانون و ضوابط و بدون هیچ اغماضی با آنان رفتار خواهد شد.

شکارچی غیرمجاز دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: یک شکارچی متخلف به جرم حمل سلاح غیرمجاز و شروع به شکار در اراضی روستای آلنجه این شهرستان، در دام محیط بانان افتاد.

سید رضا مدنی افزود: از این شکارچی بومی، یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر پران به همراه سه عدد فشنگ ساچمه‌ای به دست آمد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا