114 هزار طلبه خواهر لشکری برای سازمان تبلیغات هستند


114 هزار طلبه خواهر لشکری برای سازمان تبلیغات هستند

تهران- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: 62 هزار طلبه خواهر شاغل به تحصیل و 52 هزار دانش آموخته در حوزه‌های علمیه به نوعی لشکر تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند و برای آموزش و جامعه‌پذیری آنان آمادگی داریم.

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌ الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران با بیان این مطلب خطاب به حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تمامی امکانات و ظرفیت‌های مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران را با افتخار برای همراهی و تحقق اراده‌های بلند، در خدمت شما قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم ظرفیت خواهران طلبه در خدمت به مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به کار گرفته شود. اگر حوزه علمیه خرج این میدان شود، خود را بازسازی می‌کند و علوم آن به سمت کاربردی شدن پیش می‌رود.

تحولات، شتاب خوبی گرفته و با روحیه برادری و یکی بودن می توانیم متناسب با تحولات جامعه حرکت کنیم و در برابر جبهه‌گشایی دشمن، موضع و ایستادگی واحد داشته باشیم.

وی از شناسایی خواهران مبلغ برجسته خبر داد و افزود: این خواهران که در یک فرایند سخت، پذیرش شدند، برای اجرای تصمیمات مهم در استان‌ها آمادگی دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: عزم مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که آرزوهای بزرگ انقلاب را به ثمر برسانند و در مسیر هدف گذاری و رضایت مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.

یکی از رسالت های طلبه تبیین شرایط جامعه مبتنی بر قرآن و روایات است

حجت‌الاسلام قمی در این مراسم گفت: تبیین موثر از شرایط جامعه مبتنی بر ادله قرآنی و روایی یکی از رسالت‌های طلاب است و باید طلبه‌هایی مورد حمایت قرار گیرند که شأن طلبگی و رسالت تبیینی را به خوبی انجام داده و درد دل مردم را بشنوند و محل اتکای آنها باشند.
وی از حوزه های علمیه خواهران به عنوان نهادی پربرکت یاد کرد و افزود: ما حوزه علمیه خواهران را ثبوتا و اثباتا باور داریم و مشتاقیم برای پیشبرد فرهنگ انقلاب اسلامی و جامعه با این نهاد تعامل و همکاری داشته باشیم.

بخش موثری از بار تبیین معارف ناب اسلام بر عهده خواهران طلبه است. برای به بار نشستن طلبه‌ها زحمات زیادی در حوزه‌های علمیه کشیده شده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه اراده‌ای برای هم افزایی در راستای وظایف طلبگی در پیشبرد جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد و در سازمان تبلیغات اسلامی نیز اراده‌ای برای هم افزایی موثرتر با این مرکز حوزوی وجود دارد.
تفاهم نامه همکاری میان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در ۱۱ محور به امضای حجج اسلام محمد قمی و عبدالکریم بهجت‌پور قرار گرفت. حضور خواهران مبلغ در عرصه‌های جدید تبلیغی، تبادل محصولات فرهنگی و آموزشی و پژوهشی، تبادل اطلاعات و به روزرسانی اطلاعات، توسعه گروه‌های تبلیغی با رویکرد جهادی، حضور خواهران مبلغ در هیئت‌های مذهبی و موسسات تبلیغی، استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد و آسیب شناسی منطقه‌ای، مهارت افزایی خواهران طلبه، همکاری در زمینه رویدادهای علمی و فرهنگی با اقتضائات جدید انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده و گام دوم، تربیت مشاورین خانواده و همکاری در عرصه فضای مجازی از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر