پیش‌بینی بارش پراکنده در کهگیلویه و بویراحمد


پیش‌بینی بارش پراکنده در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به رطوبت مناسب در استان برای 2 روز آینده احتمال بارش‌های پراکنده در پاره ای از مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، ولی بهره‌مند دوشنبه ۱۸ آذر گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز بارش باران، گاهی رعد و برق، در مناطق سردسیری بارش برف و باران، مه آلود و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه آسمان استان نیز نیمه ابری، در پاره‌ای از نقاط با احتمال بارش پراکنده، مه صبحگاهی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش های اخیر استان تا امروز به ترتیب دیشموک ۸۱، سراسیاب یوسفی ۷۹، لنده ۷۰، قلعه رئیسی ۷۰، جاورده ۶۳، موشمی زیلایی ۵۹، ابمورد لوداب ۵۶، قلعه دختر ۴۹، بوستان باشت ۴۸، باشت ۴۷، یاسوج ۴۶.۲، گنجه ای ۴۴، لیکک ۴۳.۳، کاکان، منصورخانی ۴۱، پاتاوه ۴۱، سی سخت ۴۰، دهدشت ۳۸.۲، دوگنبدان ۳۶، سوق ۳۵، تنگ سرخ ۳۵، مارگون ۳۴، لوداب ۳۳ و چرام ۳۱ میلی‌متر بوده است.

همچنین عمق برف در گردنه های کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب در کاکان ۶۰ سانتی متر، مله شوره ۲۰، شبلیز ۲۰، مارگون ۱۵ و سی سخت ۱۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلی‌متر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش‌ترین‌ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کد خبر 468763

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403