فرماندار: شهرداری میاندوآب بیش از 200 نیروی مازاد دارد


فرماندار: شهرداری میاندوآب بیش از 200 نیروی مازاد دارد

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه شهرداری این شهر 200 نیروی مازاد بر چارت سازمانی دارد، گفت: اضافه‌شدن نیروهای جدیدتر روند خدمت‌رسانی به مردم و شهرداری را با بحران مواجه می‌کند.

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری درجه هشت میاندوآب باید بر اساس چارت سازمانی ۲۸۸ نیرو داشته باشد در حالی که تعداد نیروهای فعلی این شهرداری نزدیک به ۵۰۰ نفر است.

وی افزود: مخالفت ما با جذب نیرو در این نهاد به جهت مخالفت با افراد نیست بلکه مخالفت با گسترده‌تر و بزرگ‌تر شدن شهرداری است.

وی بیان کرد: اگر در هر دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ۶۰ یا ۷۰ نفر نیرو به شهرداری اضافه شوند، به قطع یقین شهرداری با بحران مالی مواجه می‌شود و هم‌اکنون این موضوع به صورت ملموس در شهرداری میاندوآب خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این امر در آینده شهرداری را با مشکل زیادی مواجه می‌کند، اظهار داشت: در صورت ادامه این روند شهرداری نمی‌تواند به مردم خدماتی ارایه دهد و بنابراین چاره‌ای به غیر از اینکه نیروی جدیدی به مجموعه شهرداری اضافه نشود وجود ندارد.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر چابک‌سازی شهرداری میاندوآب گفت: اینکه گفته می‌شود برخی نیروها نیز به رغم اینکه از شهرداری حقوق دریافت می‌کنند یا برای آنان بیمه پرداخت می‌شود ولی در شهرداری حضور ندارند، در حال بررسی است و با اینکه لیستی هم به دست ما رسیده که اگر صحت داشته باشد با آنها برخورد شود.

«قهرمانی» بیان کرد: حقوق پرداخت شده به این قبیل افراد در واقع حق‌الناس و تضییع و پایمال کردن بیت‌المال است.

وی با اشاره به عقب افتادن بخشی از حقوق کارگران شهرداری افزود: جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و کارشناسان شهرداری برای حل این مشکل تشکیل و بعد از آن نیز جلسه دیگری با حضور کارگران برگزار شد.

وی گفت: بر همین اساس با کارگرانی که قبل از شهریور 1396 (قبل از آغاز به کار شورای دور پنجم) در شهرداری مشغول به کار بودند قرارداد منعقد می‌شود و مقام عالی استان نیز در سفری که در اوایل اردیبهشت ماه امسال به میاندوآب داشت با این شرایط موافقت خود را اعلام کرد.

قهرمانی گفت: با دستور استاندار قرار شد تا لیست این افراد توسط شورای اسلامی شهر تصویب و به کمیته انطباق فرمانداری برای تایید نهایی ارسال شود ولی تاکنون در این زمینه صورت‌جلسه‌ای به صورت شفاف به فرمانداری نرسیده و تنها یک صورتجلسه کلی فرستاده شده بود که مغایر با قانون تشخیص داده شد.

فرماندار میاندوآب گفت: مقرر شده است طی ۲ روز آینده حقوق معوق کارگران شهرداری پرداخت شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع پسماند شهری، گفت: در این زمینه چند مکان پیشنهاد شده و یک مکان که مورد تایید بود، توسط سازمان آب منطقه‌ای و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مورد بررسی قرار گرفت که نظر خود را نیز در زمینه این مکان ارایه داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر این مکان مناسب باشد، پیگیری‌های بعدی نیز انجام می‌گیرد، افزود: در کنار آن از شهرداری خواسته شده‌است، مکان‌های دیگری را نیز بررسی و اعلام کند.

شهر میاندوآب ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید