بهورزان سربازان خط مقدم سلامت در روستاها هستند


بهورزان سربازان خط مقدم سلامت در روستاها هستند

تبریز- ایرنا- فرماندار خداآفرین با اشاره به اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، بهورزان را سربازان خط مقدم خدمت رسانی و منادی بهتر زیستن در روستاها عنوان کرد.

علی امیری راد روز دوشنبه در مراسم تکریم بهورزان شهرستان با اشاره به نقش موثر و حیاتی بهورزان در تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد: باید تلاش شود تا افراد بتوانند با کمترین هزینه در سریعترین زمان از خدمات بهداشت و سلامت برخوردار شوند .

فرماندار خداآفرین تشکیل خانه بهداشت در روستاها و فقر زدایی و رسیدگی به مستضعفان را از اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به برکت این انقلاب و در سایه تلاش دولتمردان در همه روستاهای خداآفرین از طریق خانه های بهداشت ثابت و بهورزان سیار، خدمات بهداشتی مطلوب به مردم ارایه می شود .

وی با اشاره به آمارهای رضایت بخش عملکرد حوزه بهداشت و سلامت شهرستان ابراز امیدواری کرد تا از طریق انجام کار تیمی و جهادی در جهت ارتقای وضعیت حوزه سلامت شاهد وضعیت بهتری در سالهای آینده باشیم

امیری راد همچنین با اشاره به مرزی بودن خداآفرین و ضرورت حفظ جمعیت در منطقه گفت : باید تلاش شود با ارایه امکانات و خدمات بهتر به مردم درتمامی حوزه ها بویژه حوزه بهداشت و سلامت از مهاجرت ساکنان جلوگیری شود .

رییس شبکه بهداشت و درمان خداآفرین نیز در این مراسم آمارها و شاخص های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را در مقایسه با سایر شهرستانهای استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میانگین خدمات کل کاربران سامانه سیب این شهرستان از رتبه ۱۸استانی در سال ۹۷ به رتبه سوم در سال ۹۸ ارتقا پیدا کرده است و همچنین در میانگین خدمات مراقب ماما رتبه اول استان را دارد.

بهنیافر افزود: با تجهیز دومرکز خدمات دندانپزشکی خمارلو و لاریجان در زمینه ارائه این خدمات رتبه دوم استان را داریم .

وی از اقدام به عقد قرارداد نسبت به بی خطرسازی پسماندهای عفونی با شهرستان های همجوار خبرداد و افزود: در خمارلو محل نگهداری موقت پسماند عفونی و تفکیک پسماندها ایجاد شده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج