پایگاه‌های هلال احمر اصفهان ظرفیت اسکان 150 نفر را دارد


پایگاه‌های هلال احمر اصفهان ظرفیت اسکان 150 نفر را دارد

اصفهان - ایرنا - رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: پایگاه‌های این جمعیت در استان در صورت هرگونه حادثه و بلایای طبیعی بویژه کولاک و سرما در فصل زمستان ظرفیت اسکان 150 نفر را دارند.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: در صورت نیاز به اسکان نفراتی بیشتر در شهرستان‌های مختلف از امکانات فرمانداری‌ها، اماکن عمومی، مساجد و تکایا استفاده می‌شود و در این ارتباط هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی بدون اشاره به تعداد پایگاه‌های موجود و مورد نیاز در محورهای ارتباطی استان ادامه داد: تجربه اسکان چند هزار نفر در محور اصفهان - تهران در محدوده شهرستان میمه را در سال ۹۲ داریم و امسال با برنامه‌ریزی در صورت نیاز و شرایط حاد می‌توان از اماکن عمومی بهتر بهره برد.

رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به فعالیت موج ناپایدار و بارش برف و باران در اغلب مناطق اصفهان، خاطرنشان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امدادگر این جمعیت به بیش از ۳۰ مشتمل بر حوادث رانندگی، جاده‌ای، کارگاهی، مراجعه حضوری و شهری امدادرسانی کردند و شماری از آنان اسکان داده شدند.

محمدی با بیان اینکه بیشتر عملیات یاد شده در مناطق غربی و شمالی استان بوده است، اظهارداشت: آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر در روزهای آینده و با فعالیت سامانه بارشی در بیشترین حد خود خواهد بود.

وی با اشاره به وجود سامانه بارشی در کشور و فعالیت آن در استان تصریح کرد: رعایت هرچه بیشتر و کامل نکات ایمنی از تعداد و گستردگی حوادث می‌کاهد لذا مسافران باید دقت کنند که سفر به مناطق کوهستانی با آمادگی لازم صورت گیرد.

محمدی اضافه کرد: بی‌عیب بودن خودرو، همراه داشتن زنجیرچرخ و وسایل ایمنی، لباس گرم، غذای اضافی و دارو از ضروریات تردد در مناطق برف‌خیز محسوب می‌شود و بدون رعایت موارد ایمنی باید از سفر اجتناب کرد.

وی به بیماران خاص توصیه کرد داروی تخصصی خود را در سفر همراه داشته باشند، زیرا تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در جاده‌ها داروی تخصصی ندارند.

رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: حادثه‌دیگان سوانح مختلف طبیعی و غیرطبیعی می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۱۲ چه با داشتن سیم کارت و چه بدون آن از خدمات امدادگران این نهاد بهره ببرند.

سامانه بارشی از نواحی غربی و جنوب غربی وارد استان شده و از ۲ روز گذشته در استان فعال بوده است و بر همین اساس بارش باران و برف و گولاک بویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی غرب، جنوب غرب و مرکزی مشاهده شده است.

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد، ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟