«غدیر» به دنبال واگذاری سهام


«غدیر» به دنبال واگذاری سهام

پول نیوز - فردا سه شنبه پذیره نویسی شرکت «تامین سرمایه دماوند» در بازارهای فرابورس آغاز می‌شود.

«غدیر» به دنبال واگذاری سهام

حسین بوستانی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: یکی از مهم ترین دلیل افتتاح «تماوند» تغییر حرکت فضای کسب و کار کشور از تامین مالی بانکی به سمت و سوی تامین مالی اوراق بدهی و بازار سرمایه و رشد شرکت های تامین مالی بازار سرمایه بیان‌گر این موضوع است.

مدیرعامل شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان بیان داشت: ما بازار سرمایه را فضای پرسودی پیش بینی می‌کنیم که مجموعه «غدیر» با این پیش بینی وارد بازار سرمایه شد.

وی افزود: شرکت «غدیر» با توجه به پروژه‌ها و سرمایه 41 هزار میلیاری، نیاز به زیر مجموعه مانند «تامین سرمایه دماوند» داشت تا بتواند از مجموعه سرمایه و سود این شرکت در پروژه های خود استفاده کند.

بوستانی عنوان کرد: یکی از شرایط سازمان بورس خروج «تامین سرمایه نوین» از «تماوند» است چراکه یک سهام دار بورس نمی تواند، سهامدار بیش از 35 درصد یک تامین سرمایه باشد و به صورت همزمان مدیریت این دو را در اختیار داشته باشد.

وی گفت: شرکت «سرمایه گذاری غدیر» از گذشته سهامدار «تامین سرمایه نوین» بوده اما؛ تصمیم گرفت که از پایه یک شرکت تامین سرمایه تاسیس کند و طبق صلاحدید سازمان بورس باید هرچه زودتر واگذاری انجام شود.

این مدیر در خصوص واگذاری «تامین سرمایه نوین» عنوان داشت: طی چندماه اخیر با یک مجموعه اقتصادی مذاکراتی برای واگذاری و انتقال سهام انجام دادیم و امیدواریم هرچه زودتر این مذاکرات نتیجه دهد «تامین سرمایه نوین» از زیر مجموعه «غدیر» خارج شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین درباره آینده پیش‌روی «تماوند» اظهار کرد: باتوجه به پویایی بازار سرمایه در بحث‌های اوراق بدهی و ابزارهای نوین مالی ورود این شرکت با سود و بازدهی بالایی همراه خواهد بود.

وی افزود:تاکید ما این است که این سود بعد از ثبت و بازگشایی نماد به سهامدران می‌رسد و این انتظار از سهامدران می‌رود که بعد از خرید پذیره نویسی صبر و تحمل چند ماهه برای سود دهی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا