تولد دو نوزاد زنجانی در هر ساعت


تولد دو نوزاد زنجانی در هر ساعت

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: به طور میانگین در هر ساعت دو نوزاد زنجانی متولد می‌شود.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۳۲۸ واقعه ولادت در استان ثبت‌ شده و تعداد ولادت‌های ثبت شده تا یک سال پس از وقوع معادل ۱۱ هزار و ۲۸۲ واقعه بوده و درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال به ۹۹.۶۳ درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در هشت ماهه امسال برابر با ۱۱ هزار و ۲۴۰ واقعه ولادت است، ادامه داد: تعداد ولادت ثبت شده روزانه در سال‌جاری برابر با ۴۶ واقعه بوده که به طور تقریبی در هر یک ساعت ۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال‌جاری تعداد ۵۷۰۶ واقعه ولادت پسر و ۵۶۲۲ واقعه موالید دختر در استان زنجان ثبت شده است و نسبت جنسی پسر به دختر در هشت ماهه امسال برابر با ۱۰۱ است، یعنی به ازای ثبت تولد هر ۱۰۰ تولد دختر، تولد ۱۰۱ پسر به ثبت رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه ۷۴۶۱ ولادت شهری و ۳۸۶۷ واقعه ولادت نیز در روستاها به ثبت رسیده است، تصریح کرد: امسال ۳۲۷۲ واقعه فوت در استان زنجان به ثبت رسیده و آمار فوت ثبت‌ شده تا یک سال پس از وقوع، برابر با ۳۳۲۱ واقعه بوده و درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر با ۹۹.۲۸ درصد است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد فوت ثبت‌ شده در مهلت قانونی در هشت ماهه سال‌جاری برابر با ۳۲۸۸ مورد بوده است، یادآور شد: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه در زنجان به طور متوسط برابر با ۱۳ مورد واقعه وفات است که به طور تقریبی در هر دو ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات