سالانه تراز دریاچه ارومیه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد


سالانه تراز دریاچه ارومیه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: با بهره برداری از طرحهای مهم انتقال آب، تراز دریاچه ارومیه سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا، تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط ۴۰ سانتی‌متر کاهش می‌یافت، اظهار کرد: طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد که تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حفاری ۳۰.۵ کیلومتر از تونل انتقال آب از جنوب استان به دریاچه انجام شده‌ است، گفت: تنها 5 کیلومتر برای بهره برداری از این طرح مهم و تاثیرگذار باقی مانده است که با تزریق اعتبار کارهای عملیاتی این مسیر باقی مانده انجام می شود.

سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه 1271.24متر است، افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 1270.40متر بود که رشد 84 سانتی متری را شاهدیم.

وی به وسعت دریاچه اشاره کرد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون 2785 کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 1892 کیلومتر مربع بود.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه 3 برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر دریاچه 3 میلیارد و 260 میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و 950 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

انتها پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل