رشد 30 درصدی واردات واکسن آنفلوانزا


رشد 30 درصدی واردات واکسن آنفلوانزا
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه آنفلوانزا هر سال قربانی می‌گیرد، اما هیچ سالی آمار مرگ و میر هفتگی منتشر نمی‌شد، اظهار کرد: امسال وزارت بهداشت همان اطلاعاتی که هفتگی برای WHO یا سازمان جهانی بهداشت ارسال می‌کند، در اختیار افکار عمومی قرار داده است.

جهان پور ادامه داد: سال ۹۴ بیش از ۲۴۸ نفر در اثر آنفلوانزا در ایران فوت کردند در سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷ هم شدت ویروس نسبت به امسال به مراتب کمتر بود.

او با اشاره به افزایش واردات ۳۰ درصدی واکسن آنفلوانزا نسبت به سال قبل گفت: پارسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد که از این تعداد ۴۰۰ هزار عدد در پایان زمستان امحا شد. سالیانه سالانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار واکسن برای گروه‌های در معرض خطر در شبکه‌های بهداشتی توزیع می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد و زمان ورود واکسن به بازار دو هفته نسبت به سال قبل زودتر بود، اما امسال به خاطر اطلاع رسانی علی رغم تبلیغات ضد واکسن ۵۵ درصد بیش از پارسال تلقیح صورت گرفت.

جهان پور تاکید کرد: هیچگاه قرار نیست همه جامعه واکسن آنفلونزا تزریق کنند و میزان واکسن آنفلوانزا به میزان جمعیت ایران نیست، چون ضرورتی برای تزریق واکسن در افراد سالم و کل جمعیت کشور وجود ندارند، اما برخی در تلاش هستند واکسن باقی مانده درشرکت‌های تولیدکننده واکسن آنفلوانزا را به مردم ایران بفروشند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره زمان اثربخشی واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: باید توجه داشت که واکسن در مدت خاصی بیشترین اثربخشی را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا