این موضوع به چند سال قبل بر می گردد که هنوز استفاده از سیستم های ردیاب و خرید جی پی اس چندان مرسوم نبود و شیوه های سنتی تر مانند دزدگیر و قفل فرمان استفاده می شد.

ایده نصب ردیاب خودرو از کجا آمد؟

زندگی مشترک را با کلی مکافات شروع کرده بودیم و بعد از چند سال به زحمت توانسته بودیم که به اندازه خرید یک خودرو پس انداز کنیم. با کلی شوق و ذوق برای یک خودرو اقساطی ثبت نام کردیم که برای لحظه لحظه استفاده از آن برنامه‌ریزی داشتیم. برای ما که تاکنون تجربه ای چنین لحظاتی را نداشتیم این فراتر از تصور بود و شاید کمتر کسی این لذت و این شرایط را تجربه کرده باشد.

البته باید اعتراف کنم که در کنار این احساس لذت بخش، همیشه نوعی حس ترس و نگرانی وجود داشت که ناشی از سرقت خودرو یا سرقت وسایل آن بود. آخه در قسمت حوادث یا در گفت و گوهای داخل کوچه شنیده بودم که دزدیدن و سرقت خودروی ایرانی تا چه اندازه راحت است.

البته این را هم شنیده بودم که شیوه‌های مختلفی مانند دزدگیر و قفل فرمان برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد و می توانست بخش مهمی از نگرانی ما را برطرف کند.

خلاصه با کلی اصرار از همسرم خواستم که در مورد شیوه های جلوگیری از سرقت تحقیق کند و بهترین آنها را انتخاب کند. اینجا بود که برای اولین بار با نصب ردیاب خودرو و تکنولوژی آن آشنا شدیم. در حقیقت یکی از آشنایان به همسرم گفته بود که استفاده از سیستم های قدیمی تر مانند دزدگیر و قفل فرمان امروزه جوابگو نیست و بهتر است از یک ردیاب پیشرفته خودرو جهت جلوگیری از سرقت خودرو استفاده کند.

بلافاصله ما هم به سراغ گوگل رفتیم و کلمه ردیاب ‌خودرو را سرچ کردیم که فهرستی از شرکت‌های مختلف فعال در این زمینه را آورد. چیزی که جلب توجه میکرد این بود که استفاده از این تکنولوژی در این دوره زمانی جدید به نظر می رسید و ما هم آشنایی چندانی با آن نداشتیم. از همسرم خواستم که با آشنای خود تماس بگیرد و اسم یک شرکت معتبر از او بگیرد. خیلی سریع به سراغ وب سایت آنها رفتیم و در مورد محصولات دیگر آنها مانند ردیاب جلوگیری از سرقت لپ تاپ، ردیاب مغناطیسی با قابلیت شنود، ردیاب و دزدگیر ماهواره ای خودرو و همچنین ردیاب شخصی پرسنلی افراد مطالعه کردیم. در نهایت از طریق تماس تلفنی و مشاوره آنها اقدام به خرید یک ردیاب حرفه ای برای ماشین کردیم و این اولین گام ما بود.

نصب ردیاب خودرو جان کودک 4 ساله را نجات داد

تجربه تلخی که شیرین شد

تقریباً یک سال از این موضوع گذشته بود و ما به دلیل اعتماد کاملی که به سیستم جی پی اس خودرو داشتیم، نه تنها نگران نبودیم بلکه به مرور زمان حتی فراموش کردیم که چنین وسیله ای روی خودرو داریم. در این مدت تصمیم گرفتیم که برای یک سفر چند روزه به چند شهر جنوبی ایران سفر کنیم و به نوعی خستگی فضای شهری و کار را از تن به در کنیم.

اگر چه همه وسایل و تجهیزات سفر را به طور کامل با خود برده بودیم، اما خرید وسط راه و تنقلات داخل خودرو همیشه جذابیت خود را دارد. ما هم در یکی از فروشگاه های بین راهی توقف کردیم و به هوای اینکه دختر ۴ ساله مان داخل خودرو است برای خرید به سراغ فروشگاه رفتیم. شاید یک یا دو دقیقه بیشتر نگذشته بود که صدای خودرو آمد و آی دزد ….

احساس بسیار بدی داشتیم. از یک طرف خودرو دزدیده شده بود و از طرف دیگر دختر ۴ ساله هم داخل خودرو بود که برای او هم نگران بودیم. با هم دیگه کلی بحث و دعوا کردیم که کی مقصر است و چرا دوتایی از ماشین خارج شدیم و خلاصه بحث هایی که معمولاً در این جور مواقع جای بحث منطقی و راهکار را میگیرد.

در این بین خرید دستگاه ردیاب ماشین در پارسال را یادم آمد و حرف های فروشنده آن شرکت هنوز تو گوشم بود که می گفت " این سیستم بهترین راهکار برای پیدا کردن خودروهای سرقتی است و از طریق ارسال سیگنال و سیستم های جی پی اس به راحتی می‌توان به کمک آن محل خودروی سرقتی را با فاصله نزدیک به یک متر تشخیص داد".

در ضمن همان زمان یک نرم افزار هم به ما داده بودند که با کمک آن می توانستیم بلافاصله محل خودرو را تعیین کنیم و این امتیاز بزرگی بود. خیلی سریع نرم افزار دستگاه ردیاب را باز کردیم و با بررسی نقشه جی پی اس متوجه شدیم که هنوز خودرو از ما دور نشده و می توانیم بلافاصله از پلیس کمک بگیریم.

نصب ردیاب خودرو جان کودک 4 ساله را نجات داد

پایان شیرین و تعجب پلیس!

پس از تشخیص محل خودرو بلافاصله با پلیس تماس گرفتیم و بعد از مدت زمان کوتاهی محل خودرو و سارق را پیدا کرده و دستگیر کردیم. خوشبختانه هم خودرو سالم بود و هم دختر ۴ ساله مان داخل خودرو مشکل خاصی پیدا نکرده بود. چیزی که بعد از پایان ماجرا برای خود ما هم جالب بود، عکس العمل نیروی پلیس به نحوه پیدا کردن خودرو و شرایط نصب ردیاب خودرو بود.

در حقیقت آنها هم نمی دانستند که ما از چه وسیله ای برای پیدا کردن خودروی سرقتی استفاده کرده‌ایم و مایل بودند که در مورد آن بدانند. خلاصه شوهرم در مورد نحوه استفاده از این سیستم و شرایط نصب آن به نیروهای پلیس توضیح داد. برای آن ها هم جالب بود که چنین سیستم پیشرفته‌ای وجود دارد و می تواند از بروز حوادث جانی و مالی بسیار زیادی جلوگیری کند.

نصب ردیاب خودرو جان کودک 4 ساله را نجات داد

توصیه نهایی

تجربه کردن این لحظات و بودن در جریان ثانیه به ثانیه آن به همراه استرس و نگرانی باعث شد که ما بعد از این حادثه به همه آشنایان و فامیل نصب ردیاب برای ماشین را پیشنهاد دهیم و حتی در برخی موارد آنها را مجبور می کردیم که از این سیستم استفاده کنند. حتی اگر نبود دختر ۴ ساله ما در داخل خودرو فاکتور بگیریم، باز هم در بازار امروز باید حداقل مبلغی در حدود ۵۰ میلیون تومان برای خرید یک خودروی معمولی هزینه کنید. این در حالی است که هزینه نصب ردیاب بسیار کمتر از چیزی است که شما تصور می کنید.

البته در ادامه باید به چند نکته اشاره کنم که با توجه به دیدن سیستم‌های مختلف و مطالعه مشخصات آنها می‌تواند به کار بسیاری از ما بیاید:

سیستم هایی ردیابی جی پی اس صرفا محدود به ردیاب خودرو نمی‌شوند و امکان استفاده از آن برای انسان یا حیوانات هم وجود دارد این سیستم ها برای تجهیزات بسیار کوچک مانند گوشی موبایل و لپ‌تاپ هم قابل استفاده هستند و پیدا کردن آن برای سارقین تقریباً غیر ممکن است. از این سیستم می‌تواند به عنوان ردیاب فندکی خودرو یا ردیاب کابل شارژ اندروید و شنود دار هم استفاده کرد از لحاظ هزینه نسبت به دزدگیر خودرو تفاوت چندانی ندارد و گزینه‌ای مقرون به صرفه محسوب می شود. افرادی که در خانواده خود افراد سالخورده و افراد آلزایمری دارند می‌توانند از این سیستم برای ردیابی آنها و جلوگیری از گم شدن آنها استفاده کنند.

در انتها بد نیست که به شرکتی که ردیاب را از آن ها تهیه کردیم اشاره کنیم که در روند نصب این وسیله و آموزش نحوه استفاده از آن کمک شایانی به ما کردند. در این گروه افراد مجرب و آموزش دیده مشغول به کار هستند که نسبت به سیستم خود آشنایی کاملی دارند و آموزش‌های آنها به شکلی است که حتی افراد بی تجربه هم می توانند به بهترین شکل ممکن از سیستم استفاده کنند.

در ضمن سیستم نرم افزاری و فضای کاربری استفاده شده در این برنامه بسیار ساده و راحت است و نیاز به آموزش های پیچیده ندارد. بنابراین شما با کمترین هزینه ممکن و به لطف آموزش تکنسین های شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید از آن استفاده کنید و اطمینان کاملی نسبت به پیدا کردن خودرو و جلوگیری از سرقت آن داشته باشید. توصیه می کنم که جهت خرید ردیاب خودرو این سایت را ببینید و حتماً با آن ها در تماس باشید و محصولات آن ها را ببینید. مطمئناً اطلاعات آنها به شما کمک میکند که انتخاب مناسب تری داشته باشید. و این اطمینان را در شما به وجود می آورد که نسبت به سایر تجهیزات خود هم اطمینان داشته باشید.