درآمد قم از حوزه گردشگری متناسب با ظرفیت‌ این بخش نیست


درآمد قم از حوزه گردشگری متناسب با ظرفیت‌ این بخش نیست

قم - ایرنا - فرماندار قم گفت: ظرفیت درآمدزایی حوزه گردشگری درقم،‌ چندین برابر وضع موجود است و میزان درآمد کنونی این بخش به‌هیچ‌عنوان متناسب با ظرفیت‌های فراوان آن نیست.

مرتضی حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بر اساس آمار، سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر وارد قم می‌شوند که اگر هرکدام از آن‌ها در مدت اقامت خود در این استان برای تامین خوراک،‌ اسکان،‌ سوغات و سایر مخارج سفر،‌ ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند،‌ رقمی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای اقتصاد قم ایجاد خواهد شد.

وی افزود:‌ البته اکنون میزان درآمد حوزه گردشگری استان با این مبلغ فاصله زیادی دارد و برای رسیدن به آن باید برنامه‌ریزی کرد، به نحوی که شیوه استقبال از زائران و راهکارهای تعامل با ایشان در قم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به درآمد پایدار و قابل توجه درحوزه گردشگری، باید همه ظرفیت‌های استان بسیج شود و شهروندان نیز مشارکت جدی در این زمینه داشته باشند، در این صورت طی مدت معینی گردشگری قم به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

حیدری گفت: علاوه برموقعیت مذهبی شهر قم که عامل جذب میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی است، بسیاری از روستاهای استان نیز با داشتن طبیعت زیبا، ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگران دارند.

وی بیان کرد:‌ اجرای طرح بوم گردی‌از جمله راهکاری‌های تقویت گردشگری درسطح مناطق روستایی استان است که موجب توسعه اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در این مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: باید این باور در ذهن مردم شهر و روستاهای قم تقویت شود که توسعه گردشگری، اقتصاد استان را متحول می‌کند و بهترین راه برای پیشرفت پایدار آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا