تقویت ورزش معلولان در بودجه شهرداری قزوین مورد توجه قرار دارد


تقویت ورزش معلولان در بودجه شهرداری قزوین مورد توجه قرار دارد

قزوین - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مناسب‌سازی معابر برای سالمندان و معلولان و تقویت ورزش این قشر از جمله مسایل مهمی است که در بودجه سال 99 شهرداری مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.

حکمت‌الله داودی یکشنبه شب در نشست اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با معلولان افزود: متاسفانه به ایجاد و تجهیز مکان‌های ورزشی برای جامعه معلولان کمتر پرداخته شده اما برای سال آینده پیش‌بینی شده تا در این زمینه بودجه خاصی را شهرداری قزوین به این مساله اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: برای توسعه حمل و نقل ویژه معلولان نیز با تخصیص اتوبوس‌های جدید و ایجاد رمپ‌های مناسب در معابر شهری طی سال گذشته، خدماتی به گروه از جمعیت شهری ارایه شد که در آینده نیز باید استمرا یابد.
داودی ادامه داد: همچنین سامانه‌ای در شهرداری قزوین به منظور ایجاد ارتباط بین جامعه معلولان با مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده تا از این طریق نیازهای این گروه دریافت شود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل تنظیم بودجه سال آینده شهرداری قزوین، اضافه کرد: تلاش داریم تا به طور جدی نیازهای معلولان را مورد توجه ویژه قرار دهیم و در همین ارتباط اقداماتی را در خصوص مناسب‌سازی معابر، تسهیل شرایط حمل و نقل و ورزش این گروه از جامعه هدف انجام خواهیم داد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: موضوع مناسب‌سازی معابر شهر در حال حاضر به صورت جزیی انجام شده اما ناقص مانده است.
مهدی عبدالرزاقی با اشاره به اینکه انجام این موضوع سال‌های متمادی است که در ادبیات عمران و شهرسازی و نظام مهندسی ما وجود دارد اما در عمل مغفول مانده، تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا مناسب‌سازی‌ها در طرح اولیه مجموعه شهرسازی به درستی تعریف و اجرایی شود.
عبدالرزاقی همچنین در خصوص ساخت پل عابر پیاده در محدوده کانون معلولان توانا، گفت: کمیسیون عمران و ترافیک شورا این موضوع را در همان جلسه اول مطرح کرد تا پس از مناسب‌سازی، این مسیر تردد معلولان تسهیل شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز با اشاره به نگاه ویژه شورای شهر به موضوع مناسب‌سازی معابر، گفت: بودجه این حوزه در سال نخست فعالیت شورای پنجم ۵ برابر افزایش داشت و اعضا نیز همواره بر مناسب‌سازی معابر برای ناشنوایان، معلولان و گردشگران تاکید داشته‌اند.
مهدیه‌سادات قافله‌باشی، مناسب سازی را قطعه گمشده پازل مدیریت شهری دانست و افزود: موضوع گردشگری معلولان از مسایل مهمی است که باید مدیران شهر قزوین به آن بپردازند چنان که اکنون در شهرهایی مانند یزد با برگزاری جشنواره گردشگری معلولان، در حال انجام است.
قافله‌باشی تاکید کرد: در بودجه امسال نیز با نگاهی ویژه به جامعه معلولان، علاوه بر ارایه سایر خدمات، ۴۰۰ میلیون ریال برای ورزش بانوان معلول و ۴۰۰ میلیون ریال نیز در اختیار هیات معلولان قرار خواهد گرفت.
در ادامه این نشست، تفاهم نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین با کانون معلولان توانا در جهت فراهم‌ کردن زمینه حضور فعالیت اعضای این کانون در جامعه و انعکاس صدای شهروندان به شهرداری قزوین امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن