طلای سیاه روند نزولی در پیش گرفت


پول نیوز - امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با 21 سنت کاهش به 64 دلار و 18 سنت رسید.

طلای سیاه روند نزولی در پیش گرفت

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، به دنبال اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش صادرات کالا و خدمات چین برای چهارمین ماه متوالی،که موجب شد بازارها نسبت به افت تقاضای نفت چین واکنش نشان دهند و این امر قیمت نفت را امروز دوشنبه کاهشی کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 64 دلار و 18 سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت برنت به دلیل انتشار خبر توافق اوپک و متحدانش بر سر کاهش بیشتر تولید حدود 3 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که در هفته گذشته به دلیل کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش حدود 7 درصد افزایش یافته بود، امروز با 28 سنت معادل 0.47 درصد کاهش به 58 دلار و 92 سنت رسید.

افت قیمت ناگهانی نفت در بازارهای جهانی پس از اینکه آمارهای گمرک چین نشان داد که صادرات دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.1 درصد کاهش یافته است.

واردات نفت چین جهشی بی سابقه داشته است، همچنین کاهش قیمت ها در بازار نفت در حالی رخ می دهد که چین در روز جمعه اعلام کرده بود تعرفه های وارداتی را بر برخی از محموله های مواد غذایی وارداتی از آمریکا اعمال نمی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری