غرس بیش از هفت هزار اصله نهال در پارس‌آباد


غرس بیش از هفت هزار اصله نهال در پارس‌آباد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از غرس بیش از هفت هزار اصله نهال در پارس‌آباد مغان خبر داد.

شهامت هدایت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ملی جنگل‌کاری در سطح ۱۴۰ هکتار از اراضی استان با مشارکت مردم از ۳۰ آبان ماه تا ۱۵ آذر اجرا شد، افزود: در قالب این طرح ۳۲ هکتار در مشگین‌شهر، پنج هکتار در نمین ، ۹۴هکتار در گرمی ،هفت هکتار در اردبیل و ۲ هکتار در بخش عنبران نمین جنگل‌کاری و فضای سبز ایجاد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل اضافه‌کرد: با اجرا شدن طرح ملی جنگل‌کاری و نهضت سبز می‌توان در پیشگیری از سیل، افزایش ذخایر منابع آب‌های زیر زمینی، صیانت از محیط زیست و حفظ خاک موفق عمل کرد.

هدایت با بیان اینکه پیشگیری از عواقب سخت زیست محیطی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی و آحاد مردم است، گفت: برای اجرای مناسب طرح نهضت سبز نهال‌کاری در استان اقدامات خوبی انجام شده است .

وی ادامه داد: در قالب این طرح سال گذشته ۲ میلیون و۱۰۰ هکتار نهال ‌کاری در استان انجام شد و امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار نهال تولید شده که تا سال ۹۹ این میزان به پنج میلیون نهال خواهد رسید.

وی از اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در اردبیل خبر داد و گفت: از محل این اعتبار ۲۶ حوزه کاری در بخش آبخیزداری اردبیل انتخاب شد و موفق شدیم در تمام شهرستان‌های استان با ایجاد بندهای سنگی- ملاتی نسبت به ذخیره‌سازی آب در پشت این بندها اقدام کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تا سال ۱۴۰۰ در تمام روستاهای اردبیل حداقل یک بند اجرایی می‌شود و قرار است با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس‌جمهوری این بندها به صورت کامل اجرایی شده و در اختیار ساکنان روستاها قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک