کمک 1260 میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی


کمک 1260 میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت از ابتدای امسال یک‌هزار و 260 میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت کرده‌ که از این میزان 353 میلیارد ریال یعنی سهم 28 درصدی به شهرداری ارومیه اختصاص داشته‌است.

آیدین رحمانی روز یکشنبه در جمع مدیران شهری ارومیه افزود: این کمک‌ها که از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، باید در حوزه عمران شهری هزینه شود و با تکیه بر آن اقدامات خوبی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی بیان کرد: رشد و توسعه متوازن شهری و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یک ضرورت اساسی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید نگاه درآمدزایی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز تغییر کرده و شهرداری‌ها به سمت ایجاد درآمدهای پایدار، برنامه‌ریزی و حرکت کنند.

رحمانی گفت: یکی از راه‌های ایجاد درآمد پایدار و توسعه شهری، جذب سرمایه‌گذار است که این مهم با همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت و تسهیل در امور سرمایه‌گذاران می‌تواند عملیاتی شود.

وی بر لزوم توجه به توسعه همه شهرهای آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه تاکید کرد و افزود: استفاده از قابلیت‌های توریستی شهر ارومیه می‌تواند در توسه روزافزون این این شهر اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

به گزارش ایرنا طبق قانون بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و بخش دیگر به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می‌یابد؛ آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰ شهر دارد و سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به این شهرها اختصاص می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها