پسربچه 9 ساله ایرانی جوانترین دانشجوی پزشکی جهان/ دعوت دانشگاه نیویورک از نابغه کوچک ایرانی


پسربچه 9 ساله ایرانی جوانترین دانشجوی پزشکی جهان/ دعوت دانشگاه نیویورک از نابغه کوچک ایرانی
دانشگاه نیویورک از نابغه ۹ ساله ایرانی- بلژیکی به عنوان جوانترین دانشجوی جهان دعوت به ادامه تحصیل در این دانشگاه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،نم با گذری کوتاه در زندگی نوابغ و دانشمندان جهان، می‌توان به یک نکته مشترک درباره هر کدام پی برد؛ اینکه بسیاری از آن‌ها از همان دوران کودکی بسیار متفاوت با همسالان خود هستند. مثلا انیشتین، ادیسون و استیون هاوکینگ و بسیاری دیگر که از همان ابتدا متوجه استعداد و نبوغ خود شده‌اند.

ایران عزیز هم دراین زمینه کارنامه درخشانی دارد؛ نام ایران و ایرانی همواره در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری و ... درخشیده است. از دانشمندان ناسا تا پروفسور سمیعی پزشک حاذق و نامدار هموطنمان که به‌راستی از نوابغ دنیاست؛ و حالا با این مقدمه به سراغ کودکی می‌رویم که خون ایرانی در رگهایش جاری است. پسربچه نه ساله بلژیکی- ایرانی که با ضریب هوشی ۱۴۶ به عنوان یک نابغه به جهان معرفی شده است.

والدین این کودک هر دو پزشک هستند و توانسته‌اند در مدت کوتاهی دو کلینیک و دو مطب دایر کنند. پدرش در بلژیک بزرگ شده و در آنجا ازدواج کرده است، اما بسیار دلش برای ایران می‌تپد و آرزو دارد تا به وطنش برگردد و به مردمش خدمت کند. او با تمام شوقش از هوش و نبوغ فرزندش می‌گوید از اینکه قرار است جوانترین پزشک جهان شود.

ناگفته نماند که دانشگاه نیویورک از این نابغه کوچک ایرانی برای ادامه تحصیل دعوت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار