213 کافو نوری در کردستان نصب شد


213 کافو نوری در کردستان نصب شد

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون 213 کافو نوری در نقاط مختلف استان نصب شده که نقش مهمی در ارائه خدمات کیفی و کمی به مشترکان بر بستر FTTH دارد.

آزاد حکمت روز دوشنبه اظهار داشت: مشترکان مخابرات می‌توانند با استفاده از ظرفیت کافو نوری، از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتری نسبت به کافوی مسی خدمات ارتباطی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشترکان مخابرات در این استان از سرویس های مختلف از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، تلفن ثابت، PTP ، PTMP و MPLS بر بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: تجهیزات کافوی نوری در روستاهای حسن آباد و گریزه، شهرک پردیس۲، شهرک پنچ آذر و سه راه ادب در سنندج، صالح آباد سقز، شهرستان دهگلان و شهرستان بانه به تعداد ۱۱ هزار پورت نصب شده و در مرحله راه اندازی قرار دارد.

حکمت یادآور شد: فیبرهای نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف‌ پذیرتر هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره‌برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌های مسی بیشتر است.

ظرفیت IP توسعه یافت

وی با اشاره به فراهم ساختن شرایط برای دسترسی تعداد بیشتری از مشترکان به سرویس اینترنت مخابرات به صورت آنلاین، گفت: به همین منظور با افزایش هشت کلاس IP جدید ظرفیت اینترنت استان توسعه یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تاکید کرد: با این اقدام بیش از ۲ هزار IP جدید به ظرفیت قبلی اضافه شده که امکان اتصال و ارائه سرویس اینترنت به طور همزمان وجود دارد.

حکمت به تدوین برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه مدیریت شبکه دیتا اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه و افزایش IP استان سالانه موجب صرفه جویی ۵.۲ میلیارد ریالی در مخابرات منطقه می‌شود.

وی از توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت در مریوان خبر داد و افزود: ظرفیت پهنای باند در این شهرستان به میزان ۲G یعنی ۲ برابر وضعیت قبلی افزایش و توسعه یافته است.

حکمت توسعه ظرفیت و پهنای باند اینترنت مراکز روستایی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده اعلام کرد و گفت: این کار در روستاهای قهرآباد حومه، حاجی عبدل، سیفه تاله، شیپانجو، کاومله، سیانزار و قلیان، قلیچیان، سورین، ماراب، درویان و پشاباد، گلیان و اشکفتان انجام شده و ظرفیت دسترسی به اینرنت در این روستاها سه تا پنج برابر ارتقا یافته است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و یک هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که ۴۸۸ هزار و ۷۷۹ خط آن با ضریب نفوذ ۲۹.۸ درصد مشغول بکار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معبد در میان ابرها و قدیمی ترین شهر آسمان خراش ها در جهان: تصاویر اماکن تاریخی در کشور...