3324 طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی اجرا شد


3324 طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی اجرا شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان رضوی گفت: این نهاد از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و 324 طرح اشتغال را برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به اجرا در آورد.

حبیب‌الله آسوده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این تعداد طرح اشتغال هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی کمیته امداد و بانکها در قالب تسهیلات قرض الحسنه و یا با کارمزد پایین پرداخت و هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد طرح، هزار و ۵۷۰ شغل در بخش دامپروری ، ۹۴۹ شغل در بخش خدمات ، ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی، ۲۰۲ شغل در بخش صنعتی و معدنی و ۱۰۳ شغل در بخش صنایع دستی راه اندازی و ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان رضوی به ارائه آموزش‌های مهارتی تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون هفت هزار و ۲۵۰ نفر از آموزش‌های مختلف شغلی بهره‌مند شده‌اند که تعدادی پس از دریافت تسهیلات بانکی موفق به ایجاد شغل شده اند و بخش دیگری در حال تشکیل پرونده هستند.
آسوده افزود: امسال با رشد بیش از دو برابری تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی این نهاد در استان مواجه بودیم که در صورت تحقق و جذب ۱۰۰ درصدی این اعتبارات می‌توان به کاهش نرخ بیکاری امیدوار بود.

هم اکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار با حدود نیم میلیون نفر جمعیت در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !