راه‌اندازی پویش «فجر عظیم» در مقابله با یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی


راه‌اندازی پویش «فجر عظیم» در مقابله با یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی

پویش «فجر عظیم» با محور اقامه باشکوه نماز جماعت و به‌منظور مقابله با یهودی‌سازی مسجد ابراهیمی راه‌اندازی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از«الجزیره» در حمایت از مسجد«ابراهیمی» و مقابله با یهودی سازی رژیم صهیونیستی، هزاران فلسطینی نماز صبح جمعه را در این مسجد واقع در شهر «الخلیل» جنوب کرانه باختری اقامه کردند.

فعالان فلسطینی گفتند: کمپینی با عنوان «فجر عظیم» با تاکید بر اسلامی بودن و نجات مسجد از چنگال های رژیم صهیونیستی راه اندازی شده است.

بنابر گزازش ها، در این روز مسجد مملو از جمعیت نمازگزاران بود و نمازگزاران فریاد «الله اکبر» سر داده و پیش از نماز، دعا زمزمه کردند.

«مهند الجعبری»، از برپاکنندگان این کمپین گفت: برای حفاظت از مسجد ابراهیمی و مقابله با عملیات مستمر یهودی سازی و حملاتی که صورت می گیرد که یکی از آنان بازدید «بنیامین نتانیاهو» از اطراف مسجد ابراهیمی بوده، این کمپین راه اندازی شده است.

وی افزود: زنگ خطر را به صدا در می آوریم تا همگی از مسجد ابراهیمی حمایت کنند.

مهند الجعبری تصریح کرد: هدف از راه اندازی این کمپین جذب ۱۰ هزار نفری شهروندان فلسطینی برای اقامه نماز در مسجد ابراهیمی در تمامی اوقات به ویژه نماز صبح است.

وی اظهار کرد: مردم به این کمپین پاسخ مثبت داده و نماز صبح جمعه با حضور 15 هزار نمازگزار برگزار شد و خانواده های استان الخلیل نیز مردم را به حضور در مسجد فرا خوانده بودند.

این فعال فلسطینی تاکید کرد: این اقدام با هدف افزایش تعداد نمازگزاران در مسجد ابراهیمی همچنان ادامه دارد.

«حفظی ابوسنینه»، مدیر مسجد ابراهیمی نیز به خطراتی که این مسجد را تهدید می کند، اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها در تلاش هستند از راه های مختلف به یهودی سازی خود با حملات، انجام آئین تملودی و تغییر آثار دینی ادامه دهند.

وی افزود: مسجد ابراهیمی چهارمین مسجد دنیا است که بعد از مسجدالحرام، مسجدالنبی(ص) و مسجدالاقصی بنا شده است.

بنابراین گزارش، مسجد ابراهیمی به حضرت ابراهیم خلیل(ع) منسوب است و مقبره ایشان و مقبره اسحاق، یعقوب و یوسف از انبیای الهی در این مسجد قرار دارد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر