نماز، دامنه تحمل و صبر در مقابل گناه و سختی های زندگی را بالا می برد


نماز، دامنه تحمل و صبر در مقابل گناه و سختی های زندگی را بالا می برد

موحد گفت: بالاترین و مهم ترین فایده نماز، بالابردن دامنه تحمل و صبر در مقابل گناه و سختی های زندگی است.

«سیده فاطمه موحد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، با بیان اینکه روانشناسان ثابت کرده اند اگر در کاری دو ویژگی نظم و دوام وجود داشته باشد، موجب تقویت اراده انسان و جلوگیری از افسردگی می شود، گفت: نماز هم از دو ویژگی، نظم در وقت و دوام داشتن، بهره مند است.


معاون فرهنگی حوزه علمیه گچساران اظهار داشت: اگر نماز باعث اصلاح ما و آبادانی زندگی و اخلاق ما در این دنیا نشود، در آخرت هم به درد نمی خورد.

وی خاطرنشان کرد: نماز برای این است که در دنیا خوب زندگی کنیم، حق خداوند، خود و مردم را رعایت کنیم و عاقبت بخیر شویم.

موحد در ادامه با تاکید بر جایگاه ویژه خانواده ها در تشویق فرزندان به نماز خواندن، اضافه کرد: باید روح نماز و نور آن در خانواده ها حاکم باشد، کودکان را حتی با خواندن یک رکعت نماز و یا خواندن یک سوره از قرآن ترغیب به نماز کنیم.

مدرس حوزه حضرت بی بی حکیمه (س) گچساران تصریح کرد: جلوی چشم بچه ها نماز خواندن، پهن کردن سجاده معطر و خوشبو، لباس تمیز و معطر پوشیدن، مهربانی و بوسیدن و در آغوش گرفتن کودکان بعد از نماز، در علاقه مندی فرزندان به نماز و نمازگزاران موثر است.

وی با بیان اینکه در مدارس اهتمام جدی مدیران و معاونین پرورشی برای حضور بیشتر دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه باشد، گفت: تجربه ثابت کرده وقتی مدیر مدرسه و دبیران طبق برنامه به نوبت در نماز جماعت مدرسه شرکت می کنند، حضور دانش آموزان هم در نماز بیشتر و پررنگ تر است.

پایان پیام/685

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)