اسکن چهره شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی


اسکن چهره شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی

ایتنا - سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده به‌تازگی پیشنهاد کرده است که شهروندان آمریکایی و نه‌فقط دارندگان ویزا و توریست‌ها، باید در هنگام ورود و خروج از خاک این کشور فرایند اجباری تشخیص چهره را انجام بدهند.

سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده برای تقویت استفاده از فناوری تشخیص چهره برای مسافران این کشور با برخی از سازمان‌های دولتی همکاری می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده به‌تازگی پیشنهاد کرده است که شهروندان آمریکایی و نه‌فقط دارندگان ویزا و توریست‌ها، باید در هنگام ورود و خروج از خاک این کشور فرایند اجباری تشخیص چهره را انجام بدهند. این امر در ظاهر به مقامات رسمی کمک می‌کند که تروریست‌هایی که با مدارک سفری دزدیده‌شده سفر می‌کنند را دستگیر کنند. قوانین فعلی شهروندان و افراد مقیم دائمی این کشور را از انجام این فرایند معاف می‌کند.

البته همان‌طور که انتظار می‌رفت مدافعان حقوق مدنی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند. جی استنلی به‌عنوان تحلیلگر ارشد سیاست‌ها در اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت قول همیشگی‌اش مبنی بر جداسازی شهروندان از «فناوری‌های نظارت اتفاقی» را زیر پا گذاشته است. او همچنین مدعی شد که این فرایند مانند بار اضافی روی دوش شهروندانی است که از حق قانونی سفر خود استفاده می‌کنند و به سو استفاده از قدرت، رخنه اطلاعاتی و خطاهای احتمالی به‌عنوان دلایلی محکم برای جلوگیری از توسعه استفاده از این فناوری اشاره کرد.
اسکن چهره شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی

اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا نیز دراین‌باره اظهار کرده که از کنگره درخواست شده است تا توسعه استفاده از ابزار تشخیص چهره را متوقف کند اما ازآنجایی‌که پروپوزال کامل آن آماده نیست، مشخص نیست که نتیجه این درخواست چه خواهد شد و آیا کنگره در این رابطه اقدامی خواهد کرد یا خیر.

علاوه بر این مشخص نیست که تشخیص چهره در حال حاضر به حدی پیشرفت کرده باشد که بتواند به اهداف سازمان امنیت ملی جامه عمل بپوشاند. قرار بر این بود که این فناوری در سال 2021 در 20 فرودگاه برتر ایالات‌متحده به کار گرفته شود اما با نقص‌های فنی و عملی از قبیل کمبود کارمند، مشکلات شبکه و دقت ناکافی روبرو شد. حتی اگر این سازمان تصمیم خود را عملی کرده و در زمان مشخص‌شده از فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌ها استفاده کند، مشخص نیست که نتایج ارائه‌شده به حدی قوی باشد که بتواند تروریست‌ها را تشخیص بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی