نگرانی نخست وزیر انگلیس از ناکامی در انتخابات پارلمانی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛ نگرانی نخست وزیر انگلیس در استانه انتخابات پارلمانی از احتمال ناکامی در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ نگرانی نخست وزیر انگلیس در استانه انتخابات پارلمانی از احتمال ناکامی در کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمان موجب شد با اذعان به فشرده بودن رقابت در این انتخابات ، از افرادی که هنوزتصمیم سیاسی خود را نگرفته اند بخواهد برای اجرای برگزیت و خروج کشور از بلاتکلیفی به حزب او رای دهند .
بوریس جانسون در مصاحبه ای که در رسانه های این کشور منتشر شد گفت : ما به تک تک آرا نیاز داریم و اگر بتوانیم اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را بدست اوریم می توانیم ۳۱ ژانویه روند خروج کشور از اتحادیه اروپا را آغاز کنیم و به پیشرفت ، سرمایه گذاری و رهایی از بن بست برگزیت دست یابیم .
وی در عین حال این فرصت را اخرین شانس برای آنچه که نجات این کشور و خروج از بن بست برگزیت توصیف کرد دانست و ادعا کرد : با اجرای طرحش برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا سرمایه گذاری و رونق اقتصادی به این کشور باز خواهد گشت و دوپارچگی در جامعه هم از بین خواهد رفت .
جانسون به تمجید از برنامه هایش اکتفا نکرد و با حمله به اصلی ترین حزب رقیبش یعنی کارگر و جرمی کوربین رهبر این حزب که نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد نسبت به روزهای گذشته به او نزدیکتر شده است گفت : با روی کار امدن کوربین این کشور ورشکست می شود و بحران برگزیت تداوم می یابد و بی ثباتی ها نیز ادامه خواهد یافت
این در حالی است که قریب به اتفاق ناظران اقتصای معتقدند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رشد اقتصادی این کشور دست کم تا چندین سال کاهش خواهد یافت یا نامطلوب خواهد شد .
در پی انحلال پارلمان انگلیس دومین بار طی دو سال اخیر و پس از همه پرسی برگزیت ، انتخابات زود هنگام در این کشور ۲۱ آذر در سراسر انگلستان برای تعیین ۶۵۰ نماینده مجلس عوام انگلیس برگزار می شود وهر حزبی که بتواند اکثریت مطلق یعنی ۳۲۶ کرسی این مجلس را از ان خود کند می تواند دولت جدید را تشکیل دهد و زمام امور را بدست گیرد.
اخرین نظرسنجی ها از پیشتازی حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون حکایت دارد اما برخی با استناد به نتایج نادرست نظر سنجی ها درباره نتیجه همه پرسی برگزیت که نشان می داد موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای نمی اورد انرا خیلی قابل اعتماد نمی دانند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت