داوری که با اشتباهاتش سرنوشت گواردیولا و فوتبال جهان را تغییر داد! +عکس و فیلم


داوری که با اشتباهاتش سرنوشت گواردیولا و فوتبال جهان را تغییر داد! +عکس و فیلم

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی این روزها به نحوه قضاوت داوران در لیگ جزیره معترض است، اما 10 سال قبل به لطف همین اشتباهات داوری فاتح معتبرترین جام باشگاهی اروپا شد!

سرویس ورزش مشرق - این روزها شاهد اعتراضات گسترده هواداران منچستر سیتی و پپ گواردیولا به نحوه قضاوت داوران لیگ جزیره هستیم، جدا از درست یا غلط بودن این واکنش ها، با مرور مسابقاتی که گواردیولا در کسوت سرمربیگری آنها را تجربه کرده است به مسابقه ای برخورد می‌کنیم که شاید کمتر کسی بتواند آن را به فراموشی بسپارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌های جالب گواردیولای عصبانی +عکس

قطعا بازی برگشت چلسی و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ یکی از جنجالی ترین بازی های تاریخ این تورنمنت است، جایی که به عقیده اکثر کارشناسان داوری، چلسی به قضاوت ناعادلانه تام هنینگ اووربو داور نروژی بازی باخت نه به کاتالان ها. تصاویر اعتراض میشاییل بالاک به داور آن مسابقه بحث برانگیز هنوز هم یکی از ماندگارترین عکس های فوتبالی به حساب می آید.

داوری که با اشتباهاتش سرنوشت گواردیولا و فوتبال جهان را تغییر داد! +عکس و فیلم

داور بازی به اعتقاد کارشناسان داوری حداقل ۴ پنالتی برای چلسی نگرفت تا در نهایت بازی با نتیجه یک بر بک به اتمام برسد. میشل اسین و اینیستا گلزنان این دیدار بودند. آبی اناری ها با همین نتیجه و به لطف گل زده در خانه حریف فینالیست شدند و در نهایت هم با شکست ۲-۰ منچستریونایتد اسمشان را روی جام لیگ قهرمانان اروپا حک کنند.

پپ در آن فصل با احتساب این قهرمانی، فاتح هر سه جام ممکن به همراه بارسلونا شد و این سه قهرمانی نقش به سزایی در ادامه دوران سرمربیگری گواردیولا و شاید بتوان گفت سرنوشت فوتبال دنیا داشت و این یعنی خود گواردیولا یکی از شیرین ترین اتفاقات فوتبالی اش را به اشتباهات داوری مدیون است.

فیلم خلاصه دیدار جنجالی چلسی و بارسلونا در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۰۹-۲۰۰۸ را در زیر ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !