یکی از هنر های جذاب و دوست داشتنی ساخت عروسک با نمد است که با توجه به نرمی و لطافتی که پارچه نمدی دارد گزینه مناسبی برای درست کردن عروسک و اسباب بازی است، در مطلب ارائه شده تصمیم داریم نحوه ساختن عروسک موش نمدی را به شما آموزش دهیم.

عروسک های دست ساز از محبوب ترین عروسک ها می باشند که تنوع زیادی دارند، انواع مختلف عروسک کچه ای، عروسک های نمدی متنوع، عروسک روسی، عروسک های خمیر چینی و… از جمله این نوع عروسک ها می باشند که اغلب افراد تمایل به ساخت آنها دارند، در این میان عروسک سازی با نمد از جمله جذاب ترین ایده می باشد که در این مطلب قصد معرفی آن را در جهت ساخت عروسک موش داریم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

طرز ساخت عروسک موش نمدی

عروسک های نمدی مانند دیگر عروسک ها می باشند و برای ساخت آن نیاز به وسایل زیادی نیست. این عروسک ها در طرح ها و شکل های مختلفی به وفور دیده می شوند که به دلیل جذابیتی که دارند بیشتر مورد توجه کودکان قرار می گیرند، البته بزرگترها هم می توانند از آن ها به عنوان جاکلیدی و یا آویز موبایل استفاده کنند.

شما می توانید بدون نیاز به الگوی خاصی و با استفاده از هنر و سلیقه ای که دارید با استفاده از نمد در رنگ های مختلف عروسک و اسباب بازی های جالب و با مزه ای خلق کنید و حتی می توانید آن ها را برای فروش به بازار عرضه کنید تا منبع درآمدی نیز برای شما باشد.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

وسایل لازم برای ساخت عروسک :

نمد در رنگ دلخواه و سلیقه ای الیاف برای پر کردن و حجم دادن بدن عروسک دکمه یا مروارید برای گذاشتن چشم های عروسک نخ مناسب،سوزن، قیچی الگو مداد یا ماژیک مخصوص پارچه

مراحل ساخت عروسک :

در ادامه مراحل ساخت عروسک موش نمدی را به صورت گام به گام به شما آموزش می دهیم.عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله اول :

ابتدا الگوها را بر روی یک کاغذ پرینت بگیرید و سپس دور هر تکه از الگو را با استفاده از قیچی به طور کامل برش بزنید. هر جزء از بدن موش به شکل مجزا مشخص شده است. سپس الگوها را بر روی پارچه نمدی قرار داده و از هر یک به تعداد لازم برش بزنید. دو تکه ای که مربوط به بدن موش است را روی هم قرار داده و آن ها را با سوزن به یکدیگر بدوزید. بخشی که مربوط به جلوی بدن موش است را سعی کنید با دقت دوخته و شروع دوخت را از قسمتی که بینی موش را شامل می شود آغاز کنید و آن را همانطور تا آخر ادامه دهید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله دوم :

در این مرحله از ساخت عروسک موش نمدی تکه ای که مربوط به بدن موش است را باز کرده و قسمت پشت موش را از بخش باریک آن در قسمت میانی لبه بالای بدن قرار دهید و در ابتدا بالای آن را با نخ محکم و مناسب دوخت بزنید، سپس دوخت خود را از یک سمت بدن آغاز کنید و دو تکه را به یکدیگر بدوزید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله سوم :

در این مرحله دوخت گوش های موش را باید انجام دهید برای این کار ابتدا بخش پایین گوش را تا بزنید، سپس گوش تا زده را در جایی مناسب در قسمت فوقانی بدن موش قرار دهید و بخش پایین گوش در قسمت لبه کار قرار گرفته می شود، بعد تکه های مربوط به پشت، گوش و بدن را با دقت کافی به یکدیگر بدوزید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله چهارم :

در این مرحله از ساخت عروسک موش نمدی تا قسمت پایین بدن موش دوخت را ادامه داده و تمام مراحل دوخت را برای سمت دیگر بدن مجددا تکرار نمایید. توجه داشته باشید که بخش کوچکی را در پایین بدن موش باز نگه دارید. سپس موش را به سمت رو برگردانید و داخل آن را با الیاف مناسب این کار به شکلی که بدن به خوبی فرم بگیرد، پر کنید و قسمتی که به این منظور باز نگه داشته بودید را با دقت لازم به طور کامل بدوزید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله پنجم :

در مرحله بعدی ساخت عروسک موش نمدی، دست موش را بر روی سینه موش قرار دهید و سپس آن را به طور کامل به بدن موش دوخت بزنید. تکه ای که مربوط به شکم موش است را در جای مناسب آن قرار دهید و دوخت خود را به طور کامل انجام دهید. زمانی که به قسمت دست ها رسیدید آن ها را تا بزنید و سپس به تکه مربوط به شکم دوخت بزنید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله ششم :

در این مرحله اجزای تشکیل دهنده صورت یعنی بینی، چشم ها و دهان موش را با استفاده از نخ کوبلن با کوک های مناسب این کار و با ظرافت کامل روی صورت موش شکل دهید. برای این که دم موش را درست کنید یک تکه نمد به صورت نوار مانند و به شکل باریک برش داده و آن را لوله کنید و سپس به بدن موش وصل کنید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

مرحله هفتم :

در مرحله پایانی ساخت عروسک موش نمدی پاهای موش را در دو سمت بدن آن، زیر بدن موش دوخت بزنید. دوخت عروسک موش نمدی شما اکنون به پایان رسیده است است و بسته به سلیقه ای که دارید می توانید از انواع وسایل تزیینی برای زیبا کردن آن استفاده نمایید.

عروسک موش نمدی زیبا و بامزه و ایده هایی برای ساخت این عروسک

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با ساخت عروسک موش نمدی و مراحل دوخت آن به طور کامل آشنا شده باشید و با الگو گرفتن از این ایده و آموزش بتوانید عروسک موش برای هفت سین ۹۹ بسازید، همچنین می توانید با مراجعه به بخش عروسک سازی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مجله ما برای ساخت انواع عروسک با وسایل اولیه متنوع دیدن نمایید و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.