ورزش منظم زنان باعث طول عمر بیشتر می‌شود


ورزش منظم زنان باعث طول عمر بیشتر می‌شود
پژوهش های تازه پژوهشگران اسپانیایی نشان می دهد ورزش منظم و جدی احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی، سرطان و عوامل دیگر را در زنان کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، نویسنده ارشد این پژوهش به زنان گفته است:" هر چه قدر میتوانید ورزش کنید، تناسب اندام سپری در در برابر مرگ است."

پژوهش های قبلی بارها تأثیر ورزش بر سلامت و طول عمر را تایید کرده اند. به همین منظور پژوهشگران مطالعات جدیدی را در خصوص ورزش و سلامت و طول عمر زنان شروع کردند. در این مطالعه چهار هزار و ۷۱۴ زن بالغ که تحت تست ورزش قرار داشتند و شبهه ناک به بیماری های شریان کرونر بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه زنانی که ظرفیت ورزش خوبی داشتند با افرادی که ظرفیت ورزش خوبی نداشتند مقایسه شدند. ظرفیت ورزشی با نسبت متابولیسم در طی یک فعالیت فیزیکی خاص سنجیده می شود.

نتیجه نشان می دهد زنانی که بطور مرتب و جدی ورزش می کنند و ظرفیت ورزشی خوبی دارند، کم تر در معرض مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی و هر علت دیگری قرار دارند.

برای دستیابی به اثرهای مثبت ورزش بر سلامت نیازی به ورزش حرفه ای و صرف هزینه نیست و با پیاده روی روزانه نیز میتوان به این هدف دست یافت.

نتایج این پژوهش در کنگره علمی انجمن قلب اروپا، EuroEcho ۲۰۱۹، ارائه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی