عدم آسیب دیدن سطوح اکسیژن مغز جوانان با نشستن طولانی مدت


عدم آسیب دیدن سطوح اکسیژن مغز جوانان با نشستن طولانی مدت
پژوهشگران دانشگاه نورث کارولینا می گویند هرچند نشستن طولانی مدت با تبعات مختلفی همراه است ولی به توانایی بدن برای ارائه اکسیژن به مغز جوانان سالم، آسیبی نمی زند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی psypost، پژوهشگران دانشگاه « نورث کالیفرنیا» در این مطالعه به بررسی مکانیسم هایی پرداختند که نشستن طولانی مدت به واسطه آن ها به عوارض مزمن قلبی و عروقی منجر می شود. البته آن ها متذکر شدند که با بروز مشکلات در عروق قلب باید بخاطر داشت که این مشکلات عروق مغز را هم در بر می گیرد. بررسی این مسئله به خصوص برای بررسی رفتارهای بی تحرکی با عوامل خطرزای ابتلا به زوال عقل مهم است.

پژوهشگران خاطر نشان کردند، از آنجاییکه عوارض مغزی احیانا به زوال عقل کمک می کنند، شناسایی راهکارهایی برای جبران خطر ابتلا به زوال عقل در سالخوردگان الزامی است. پژوهشگران در این مطالعه پرفیوژن- یا نفوذ خون به بافت- در قشر جلویی مغز ۲۰ شرکت کننده سالم که مدت سه ساعت پشت سر هم نشسته بودند، بررسی کردند. آن ها برای بررسی پرفیوژن از طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز استفاده کردند. این مطالعه نشان داد که نشستن مداوم اختلالی در ارائه اکسیژن به قشر جلویی مغز ایجاد نمی کند.

پژوهشگران بر خلاف انتظارشان مشاهده کردند که نشستن طولانی مدت سبب کاهش پرفیوژن مغزی نمی شود بعلاوه ، تمرین های ساده مثل بالا و پایین بردن پاشنه پا برای تقویت عضلات پا در طول نشستن طولانی مدت تاثیری در تقویت پرفیوژن مغزی جوانان سالم نداشت.

با این حال پژوهشگران خاطر نشان کردند که این تحقیق تنها بر روی جوانان سالم انجام گردیده است و باید تحقیقات بیشتری بر اشخاص در معرض خطر- مانند بزرگسالان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیز انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس