یافته‌های تازه از ترکیب شیمیایی 'بیسفنول آ' که برای انسان بسیار مضر است


یافته‌های تازه از ترکیب شیمیایی 'بیسفنول آ' که برای انسان بسیار مضر است

بررسی های آزمایشگاهی از طرف جمعی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا نشان می دهد که مقدار ترکیب شیمیایی" بیسفنول آ" (BPA) در بدن انسان بیش از مقداری است که در گذشته تخمین زده شده است.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگران با بیان این که مقدار ترکیب بیسفنول آ در بدن اشخاص بیش از مقداری است که در گذشته تصور میشد، اظهار داشتند: برای اندازه‌گیری میزان این ترکیب در بدن به روش دقیق تری دست پیدا کرده ایم.

ترکیب پرمصرفِ بیسفنول آ در بسیاری از محصولات پلاستیکی من جمله بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها مورد استفاده دارد و بررسی روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که این ترکیب میتواند عملکرد هورمون های بدن را مختل سازد.

همینطور قرار گرفتن جنین در معرض این ترکیب با پیدایش مشکلاتی در فرایند رشد و سوخت و ساز و همچنین خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران آمریکایی اظهار داشتند:یافته های به دست آمده بیانگر ضرورت دقت هر چه بیشتر در خصوص میزان خطرناک بودن این ترکیب شیمیایی است. همینطور سازمان غذا و داروی آمریکا میزان قرار گرفتن انسان در معرض این ترکیب را بسیار ناچیز دانسته و این در صورتی است که بررسی های آنها بر اساس مقیاس های دقیق نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید