جمهوریخواهان خواستار تعلیق آموزش نیروهای عربستان در آمریکا شدند 


جمهوریخواهان خواستار تعلیق آموزش نیروهای عربستان در آمریکا شدند 

تهران- ایرنا- به دنبال حادثه تیراندازی پایگاه هوایی فلوریدا، چندنماینده جمهوریخواه روز یکشنبه خواهان تعلیق آموزش نیروهای عربستان در آمریکا شدند.  

به گزارش بلومبرگ، "مت گیتس" نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا و سناتور "لیندسی گراهام" با حضور در برنامه گفتگوی سیاسی اعلام داشتند: پس از اینکه یک شهروند سعودی با تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا باعث کشته شدن تعدادی از کارآموزان در این پایگاه شد، پنتاگون باید موقتاً آموزش نیروهای سعودی را متوقف کند.
گیتس به عنوان نماینده ایالت فلوریدا در برنامه گفتگوی سیاسی شبکه‌ای بی‌سی گفت: ما باید برنامه‌های آموزشی به خارجیان را متوقف کنیم، ما تا زمانی که در روند بررسی این حادثه کاملاً مطمئن نشویم نباید با پذیرش دانشجویان تازه وارد سعودی موافقت کنیم.
سناتور گراهام نیز به عنوان نماینده ایالت کارولینا گفت: عربستان سعودی به عنوان متحد ما به حساب می‌آید اما اینجا واقعاً چیز بدی وجود دارد. اساساً، ما باید در برنامه آموزش نیروهای خارجی تامل و ارزیابی‌های دقیقی انجام دهیم.
"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در پی تیراندازی اخیر به یک پایگاه هوایی در فلوریدا، خبر تشدید تدابیر امنیتی در پایگاه‌های این کشور را اعلام کرد.
اسپر تاکید کرد که به نیروهای مسلح آمریکا دستور داده است؛ موارد امنیتی در پایگاه‌های نظامی و روند گزینش نظامیان خارجی را که برای مأموریت‌های آموزشی به آمریکا می‌آیند، مورد بازنگری قرار دهند.
سخنان اسپر به حادثه روز جمعه در پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا اشاره داشت که در جریان آن، یک شهروند عربستانی این پایگاه را به گلوله بست و بر اثر آن چهار نفر از جمله عامل تیراندازی کشته و هشت تن زخمی شدند.
وزیر دفاع آمریکا گفت که از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا خواسته است که برای همه اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین امنیت تأسیسات نظامی این کشور اطمینان کسب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام