برگزاری روز دانشجو در پکن


برگزاری روز دانشجو در پکن

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان مقیم چین در پکن برگزار شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان مقیم چین در پکن برگزار شد. در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و چین گفت آینده روابط ایران و چین روشن است و هرگونه سرمایه گذاری در چین در حوزه های مالی و علمی، پر فایده و آینده نگرانه خواهد بود.


کشاورززاده با اشاره به برنامه ۲۵ ساله راهبردی ایران و چین خاطرنشان کرد این برنامه تاثیر زیادی در توسعه و تقویت روابط دو کشور دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی ایرانی در چین مشغول به تحصیل هستند گفت: شرایط برای افزایش این تعداد نیز فراهم است و ما هر روز شاهد افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در چین هستیم.
وی بر ضرورت تغییر نگاه سنتی به چین تاکید کرد و گفت: چین یک کشور پیشرفته و مدرن است و نگاه سنتی مردم در مورد کالاهای بی کیفیت ساخت چین باید اصلاح شود.
سفیر ایران در چین در مورد افزایش تعداد بورسیه های دانشجویان ایرانی در چین نیز گفت: دانشگاه های چین جزو دانشگاه های مطرح دنیا هستند و سفارت نیز در زمینه فراهم کردن زمینه های سیاسی برای بورس دانشجویان ایرانی بیشتر تلاش خود را بکار گرفته است.
«عباسعلی وفایی» رایزن فرهنگی و سرپرست رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این نشست گفت: دانشجویان ایرانی در ۱۱ ماه گذشته در ۱۷ جشنواره و همایش بین المللی در چین شرکت کرده اند که بیانگر توانمندی ها و ظرفیت های علمی آنان است.
وی گفت: رایزنی های فرهنگی و علمی سفارت ایران در چین در بخش های مختلف از فعالیت های دانشجویان حمایت می کند و در حد توان به آنان کمک می کند.
رایزن علمی سفارت ایران در چین در مورد نحوه قرار گرفتن دانشگاه های چین در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت نیز گفت قرار گرفتن این دانشگاه ها در این لیست دارای مقررات خاصی است که از جمله ان تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آن دانشگاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس