آیین نامه اجرایی مربوط به قانون مبارزه با پولشویی اصلاح شد


تهران (پانا) - هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی یکی از مواد الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی، با اصلاح آن موافقت کرد.

آیین نامه اجرایی مربوط به قانون مبارزه با پولشویی اصلاح شد

تهران (پانا) - هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی یکی از مواد الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی، با اصلاح آن موافقت کرد.

در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، مقرر شد از این میزان اعتبار، مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به منظور مدیریت خشکسالی، رفع کمبود منابع آبی و مرمت و بازسازی قنوات در منطقه شرق شهرستان اصفهان و نیز تکمیل شبکه‌های (۳) و (۴) رودشتین تخصیص ‌یابد و ۲۵ میلیارد ریال دیگر آن برای جبران کمبود منابع آبی و رفع مشکلات کشاورزان شهرستان مبارکه اصفهان هزینه شود.

حمایت از صادرات سیب؛ موافقت دولت با واردات آناناس، انبه و موز به ازای صادرات سیب درختی

دولت با توجه به ضرورت حمایت از صادرات یک و نیم میلیون تن سیب درختی مازاد و با هدف تشویق صادرکنندگان این محصول، مصوب کرد واردات انبه و آناناس تا پایان سال ۱۳۹۸ صرفاً از محل اظهارنامه صادراتی سیب درختی مجاز است.

اصلاح مصوبه انتقال بدهی توانیر به سیستم بانکی به حساب بدهی دولت

هیات وزیران به منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به انتقال بدهی سازمان توانیر به سیستم بانکی و بانک مرکزی به حساب بدهی دولت را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، بدهی سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) شامل اصل، سود و کارمزد تسهیلات بانکی تا سقف ۱۶۰۳۸ میلیارد ریال و شرکت های سهامی آب و فاضلاب کشور، آب و فاضلاب استانهای خوزستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد و شرکت های سهامی آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، مازندران و گلستان و شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) تا سقف ۱۰۴۶۴ میلیارد ریال و بنگاه توسعه ماشین های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تا سقف ۱۸ میلیارد ریال به سیستم بانکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب بدهی دولت انتقال می‌یابد تا از محل اعتبار مصوب مربوط پرداخت گردد.

آیین نامه اجرایی مربوط به قانون مبارزه با پولشویی اصلاح شد

هیات وزیران به منظور رفع ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی یکی از مواد الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی، با اصلاح آن موافقت کرد.

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به اقدامات دولت برای بازاجتماعی شدن محکومان

هیات وزیران آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون احکام دایمی برنامه های کشور درخصوص اقدامات لازم برای بازاجتماعی شدن محکومان را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مکلف است با همکاری دستگاه های اجرایی، مؤسسات عمومی و مردم نهاد، اقدامات زیر را در جهت بازاجتماعی شدن محکومان انجام دهد:

با رویکرد ارتقای بازدارندگی و جنبه اصلاحی مجازات حبس، اصلاح محیط زندان ‌ها از طریق اقداماتی نظیر طبقه‌ بندی زندانیان و بازداشت ‌شدگان براساس سابقه و نوع جرائم ارتکابی، تفکیک متهمان از محکومان در بازداشتگاههای موقت در شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت. در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد با هماهنگی سازمان زندان‌ ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، زندان‌ ها را به عنوان منطقه بهداشتی تحت پوشش خدمات جامع و همگانی سلامت کشور قرار دهد؛

آموزش زندانیان واجد شرایط با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای کشور؛

رفع مشکل معیشتی خانواده‌ های زندانیان بی ‌بضاعت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و سایر نهادهای ذی ‌ربط و بیمه سلامت رایگان زندانیان و خانواده آنها و پیش بینی اعتبار مورد نیاز در بودجه های سنواتی؛

تسهیل بازگشت محکومان پس از تحمل کیفر به زندگی شرافتمندانه و رفع موانع اشتغال آنان با ساماندهی و محدود کردن موارد استعلام از سوء پیشینه به موارد خاص و رفع اثر محکومیت در چهارچوب قوانین مربوط؛

معرفی زندانیان نیازمند اشتغال به مراجع ذی ‌ربط پس از آزادی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج