جشنواره «تخت‌ سلیمان» بسترساز توسعه گردشگری در تکاب شد


جشنواره «تخت‌ سلیمان» بسترساز توسعه گردشگری در تکاب شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان با جلب نظر استان‌های شمال‌غرب کشور بسترساز توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این شهرستان شد.

محمود زمانی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب با اشاره به نیاز بخش گردشگری این شهرستان به جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای افزود: این جشنواره زمینه‌ای برای حضور فعالان حوزه گردشگری در تکاب فراهم‌ کرد و موجب حفظ منابع مالی و رونق اقتصادی شهرستان و احیا تاریخ و تمدن کهن منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: بخش‌های مهمی از توانمندی‌های گردشگری و آثار طبیعی و تاریخی ناشناخته تکاب با برگزاری این جشنواره به استان‌های شمال‌غرب کشور معرفی و بازشناسی شد.

فرماندار تکاب ادامه داد: این جشنواره موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت گردشگری تکاب شد از این رو نقش موثری در توسعه و رونق این صنعت و ایجاد اشتغال در این بخش ایفا کرد.

«زمانی»، با اشاره به اینکه تکاب از نظر تنوع فرهنگی، قومی و تعدد آثار طبیعی و تاریخی ظرفیت بزرگی در منطقه است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف در بخش گردشگری، نشاط اجتماعی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با استفاده از طرفیت‌های تاریخی تکاب را پیگیری کنیم و بر این اساس با استفاده از تجربه برگزاری این جشنواره، آن را سال آینده به صورت ملی و با حضور استان‌های مختلف و اقوام و فرهنگ‌های کشور برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد ملی و منطقه‌ای در بخش گردشگری تکاب موجب تبادل فرهنگی، افزایش آگاهی و ایجاد زمینه برای توسعه همه‌جانبه منطقه خواهدشد.

در این مراسم از تورگردانان، غرفه‌داران و فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان و گیلان به خاطر حضور فعال در جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب تجلیل و قدردانی شد.

جشنواره منطقه‌ای تخت سلیمان تکاب روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته با حضور گردشگران و فعالان گردشگری چهار استان شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، زنجان، آذربایجان‌غربی و گیلان برگزار شد و نمایشگاهی از آثار صنایع دستی این استان‌ها به مدت چهار روز در تکاب دایر بود.

علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، شهرستان تکاب، بیش از ۱۷۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی را در خود جای داده و یکی از قطب‌های گردشگری منطقه به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!