فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی نهادینه شده‌است


فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی نهادینه شده‌است

ارومیه- ایرنا- مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: استقبال جوانان از بازدید مناطق عملیاتی بیانگر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، روز یکشنبه در جمع مادران و همسران شهدا، در ارومیه افزود: سالانه تعداد بسیاری از جوانان در کشور و این استان همچنین خانواده‌ها، رهسپار اردوهای راهیان نور می‌شوند که این امر بیانگر تبیین مطلوب فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس عناصر زیادی عامل ایستادگی ملت در برابر دشمنان شد، که یکی از آنها حضور بانوان انقلابی، متدین و ولایتمدار ایران اسلامی بود.

وی با بیان اینکه بانوان انقلابی دوشادوش مردان برای عزت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارند، اضافه کرد: مادران این مرز و بوم فرزندانی را تربیت کردند که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند و بدون هیچ چشم‌داشتی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا بعد از شهادت عزیزان‌شان دم برنیاوردند و بردباری پیشه کردند، افزود: آنها با بزرگواری این رنج را تحمل کردند ولی خم به ابرو نیاوردند تا دشمنان سوءاستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام نجفقلی‌زاده با بیان اینکه مادران، نقش اساسی در تاریخ انقلاب اسلامی داشتند، اضافه کرد: ایفای نقش مادران را نباید منحصر به هشت سال دفاع مقدس کرد چرا که در سال‌های مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نیز آنها همواره نقش‌آفرین بودند.

وی به تاثیرگذاری بانوان انقلابی در ۴۰ سال پرافتخار دوران انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: بانوان در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سایر حوزه‌ها همواره تاثیرگذار بودند.

وی به نقش زن در تربیت فرزندان در کانون خانوادهها پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندانی را تربیت کرد که در تاریخ بی‌نظیر بودند و این تربیت در اوج تنگدستی صورت گرفت.

آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس، پیش و پس از آن ۱۲ هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده‌است، که از این تعداد ۱۷۵ نفر شهید ترور هستند که در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی جان خود را نثار کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو