جان باختن 2181 عابر پیاده در 7 ماه


جان باختن 2181 عابر پیاده در 7 ماه

دو هزار و 181 عابر پیاده ​در هفت ماه امسال در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که حدود یک پنجم کل تلفات تصادف‌ها در این مدت است.

جان باختن 2181 عابر پیاده در 7 ماهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار عابران فوت شده در حوادث رانندگی هفت ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۲۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزایش داشته است.
در این مدت سه چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک چهارم زن بوده اند.
همچنین استان‌های تهران با ۳۱۷، خراسان رضوی با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشته اند.
بیشترین سهم تلفات عابران پیاده نسبت به کل تلفات تصادفات، به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گیلان با ۳۲.۷ درصد است؛ در این سه استان عابران پیاده بالاترین سهم را نسبت به کل تلفات تصادفات استان داشته اند.
در هفت ماهه امسال بیش از نیمی از عابران پیاده در راه‌های درون شهری (۵۴.۳ درصد) جان باخته اند.
۳۷.۷ درصد نیز در جاده‌های برون شهری، ۶.۶ درصد در راه‌های روستایی و ۱.۴ درصد در سایر راه‌ها کشته شده اند.

بیش از ۴۰ درصد عابران کشته شده بالای ۶۰ سال دارند
از لحاظ سنی، ۴۳.۱ درصد عابران پیاده کشته شده در تصادفات هفت ماهه امسال در رده سنی ۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد نیز ۱۷ سال و کمتر بوده اند؛ همچنین ۱۸.۶ درصد از این افراد ۳۹-۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹-۴۰ سال سن داشته اند.
برخورد با خودرو‌های سواری با ۶۳.۸ درصد عمده‌ترین علت مرگ عابرین پیاده در تصادف‌ها بوده است و پس از آن برخورد با وانت بار با ۱۱ درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی بوس با ۳ درصد موجب از دست دادن جان عابرین پیاده شده است، سایر وسایل نقلیه مانند وسایل کشاورزی و... درصد‌های کمتری را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند