استان سمنان کمترین نرخ تورم ماهانه در کشور دارد


استان سمنان کمترین نرخ تورم ماهانه در کشور دارد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه در بین استان‌های کشور، با هفت دهم درصد، مربوط به سمنان است.

حشمت الله عسگری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نرخ تورم ماهانه آبان ۹۸ در بین خانوارهای کشور ١.٦ درصد و در استان سمنان هفت دهم درصد افزایش یافت و این آمار نشاندهنده عملکرد خوب استان در کنترل بازار است.

وی ادامه داد: نرخ تورم ماهانه اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، از مقایسه نرخ تورم آبان ۹۸ با ماه گذشته و مدت مشابه در سال گذشته استخراج شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: نرخ تورم خانوارها در ۲ بخش شهری و روستایی نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد که بر اساس آمار، نرخ تورم خانوارهای شهری در کشور در آبان امسال در مقایسه با ماه گذشته و مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشت و در این زمینه نیز کمترین نرخ تورم خانوارهای شهری مربوط به استان سمنان به میزان ۶ دهم درصد است.

عسگری تصریح کرد: افزایش نظارت و کنترل بازار لازمه تداوم ثبات قیمت و کنترل تورم در استان سمنان است و مسوولان مرتبط باید در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

براساس آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران بررسی جزئیات تغییرات نرخ تورم ۱۲ ماهه در استان‌ها نشان می‌دهد که بیشترین نرخ تورم مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴۵.۸) و کمترین آن مربوط به استان­ سمنان (۳۹.۳ درصد) است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط