یک قهوه‌خانه در منطقه حفاظت شده کوسالان سروآباد تخریب شد


یک قهوه‌خانه در منطقه حفاظت شده کوسالان سروآباد تخریب شد

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و حقوق عامه، با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد و اخذ دستور مراجع قضایی، یک واحد قهوه‌خانه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده کوسالان تخریب شد.

طیب محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت وساز غیر مجاز این قهوه خانه، در اردیبهشت ماه سال ۹۸ حین بازدید و گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو محرز شده و گزارش تخلف به دادستانی ارجاع و با پیگیری‌های مکرر اداره حفاظت محیط زیست سروآباد و دستور دادستان این شهرستان، این واحد غیرمجاز تخریب شد.

وی افزود: قهوه خانه مذکور فاقد هرگونه مجوز قانونی بود که با حضور یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان، نمایندگان دادستانی، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی شهرستان سروآباد تخریب شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یادآور شد: برابر مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست، هرگونه ساخت و ساز، در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و وفق ضوابط و مقررات برخورد قانونی می‌شود.

منطقه حفاظت شده کوسالان سروآباد از زیستگاه های با ارزش پلنگ، کل و بز و خرس قهوه‌ای محسوب می‌شود که ذخیره‌گاه ژنتیکی مهمی برای گونه‌های مذکور در سطح کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط