کشته شدن 2181 عابر پیاده بر اثر تصادف در 7 ماه گذشته


سازمان پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد: ​در هفت ماهه سال جاری دو هزار و 181 عابر پیاده در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم حدود یک پنجم (19.8درصد) از کل تلفات تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار عابران فوت شده در حوادث رانندگی هفت ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۲۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

کشته شدن 2181 عابر پیاده بر اثر تصادف در 7 ماه گذشته

بیشترین عابر کشته شده در تهران

بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال سه چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک چهارم زن بوده اند. همچنین استان های تهران با ۳۱۷، خراسان رضوی با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشته اند.

بیشترین سهم تلفات عابران پیاده نسبت به کل تلفات تصادفات، به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گیلان با ۳۲.۷ درصد بوده است؛ به بیان دیگر در این سه استان عابران پیاده بالاترین سهم را نسبت به کل تلفات تصادفات استان داشته اند.

این گزارش می افزاید: در هفت ماهه امسال بیش از نیمی از عابران پیاده در راه های درون شهری(۵۴.۳ درصد) جان باخته اند. ۳۷.۷ درصد نیز در جاده های برون شهری، ۶.۶ درصد در راه های روستایی و ۱.۴ درصد در سایر راه ها کشته شده اند.

بیش از ۴۰ درصد عابران کشته شده بالای ۶۰ سالند

از لحاظ سنی، ۴۳.۱ درصد عابران پیاده کشته شده در تصادفات هفت ماهه امسال در رده سنی۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد نیز ۱۷ سال و کمتر بوده اند. همچنین ۱۸.۶ درصد از این افراد ۳۹-۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹-۴۰ سال سن داشته اند.

برخورد با خودروی سواری دلیل عمده مرگ عابران

بر اساس این گزارش، برخورد با خودروهای سواری با ۶۳.۸ درصد عمده ترین علت مرگ عابرین پیاده در تصادفات بوده است و پس از آن برخورد با وانت بار با ۱۱درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی بوس با ۳ درصد موجب از دست دادن جان عابرین پیاده شده است. سایر وسایل نقلیه مانند وسایل کشاورزی و... درصدهای کمتری را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس