تعیین نحوه توزیع درآمد‌های جرایم رانندگی بین شهرداری‌ها


تعیین نحوه توزیع درآمد‌های جرایم رانندگی بین شهرداری‌ها

با مصوبه نمایندگان مجلس مقرر شد درآمد‌های حاصل از جرایم رانندگی در هر استان به همان شهرداری‌ها و دهیاری‌های آن استان تعلق گیرد.

تعیین نحوه توزیع درآمد‌های جرایم رانندگی بین شهرداری‌هابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) با بررسی جزئیات لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری ها، با ماده ۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس این مصوبه خزانه داری کل کشور موظف است، سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸ اسفند ۱۳۸۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی را هر ماه به حساب تمرکز وجه وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور واریز کرده و سهم سایر ذینفعان را به حساب درآمد عمومی واریز کند.

همچنین وزارت کشور موظف است، جرایم اصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت توزیع و حداکثر تا ۱۵ ماه بعد به حساب آن‌ها واریز کند.

تعیین دستگاه‌های مشمول پرداخت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری ها؛ دستگاه‌های مشمول پرداخت عوارض به این نهاد‌ها را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس عصر امروز (یکشنبه) در بررسی ماده ۶ لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با ۱۴۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع موافقت کردند.

بر اساس ماده ۶ این لایحه عوارضی به این شرح دریافت و حسب مورد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود:
۱- نیروی انتظامی موظف است نسبت به دریافت ۱۰ درصد از تعرفه صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی به عنوان عوارض اقدام و به حساب شهرداری محل واریز کند.
۲- اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسایل نقلیه هوایی، زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می‌کنند، مکلفند ۵ درصد بهای بلیط را با درج در بلیط و یا قرارداد حسب مورد به عنوان عوارض شهرداری از مسافران گرفته و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبداء سفر واریز کنند.
۳- کلیه خودرو‌های سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها مشمول عوارض سالانه اعم از تولید داخلی یا وارداتی حسب مورد معادل ۳ در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا سه در هزار مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی است.
۴- مالکان وسایل نقلیه موکلفند عوارض سالانه هر سال تا پایان همان سال پرداخت کنند.

آغاز جلسه علنی مجلس در نوبت عصر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس را به ریاست آقای علی لاریجانی آغاز کردند.
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی موارد زیر در دستور کار است:
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد مغایرت آیین نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات
گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو
گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش
گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی
همچنین امروز سوال آقایان علیم یارمحمدی نماینده زاهدان و روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار است.

نشست علنی بعدی مجلس، فردا صبح

آقای عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس، با اعلام پایان جلسه علنی، گفت: نشست علنی بعدی صبح فردا، (دوشنبه) با ادامه دستورکار هفتگی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس