نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان اسفند برگزار می‌شود


نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان اسفند برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از 13 لغایت 16 اسفندماه امسال نمایشگاه توانمندی روستاییان گیلان برگزار می‌شود.

یاور پیرعلایی در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بیمه روستایی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد و با پیگیری‌های صورت گرفته یک طرح جامع را تهیه کردیم و به زودی با جمع‌بندی نهایی به فرمانداران و سپس به تمام دهیاران ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ قانونی هیچ اجباری برای اجرای بیمه مذکور وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به حوادثی که ممکن است برای هر شهروند و همچنین روستاییان به وجود بیاید، استفاده از مزایای بیمه باید مورد توجه قرار گیرد لذا تقاضا داریم همه دهیاران اهتمام لازم برای تبلیغ حداکثری طرح را در سطح روستاها داشته باشند و از ظرفیت مساجد در این زمینه استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه مبلغ حق بیمه برای استفاده از طرح مذکور ناچیز است، تاکید کرد: همچنین بیمه حوادث مسئولیت دهیاران را پیش بینی کردیم که طی آن در مباحث عمرانی که توسط دهیار و در سطح روستاها انجام می‌شود بیمه پاسخگو باشد.

پیرعلایی با اشاره به پیگیری بیمه تکمیلی دهیاران و کارشناسان فنی و مالی دهیاری ها، گفت: با توجه به اینکه شش هزار شورا داریم اجرای این طرح وظیفه سختی است، اما درصدد هستیم به صورت قانونمند طرح را اجرا کنیم.

وی توجه دهیاران به مباحث آموزشی و دوره هایی که در نظر گرفته شده را مهم برشمرد و تاکید کرد: طی قرادادی که با جهاددانشگاهی و سازمان همیاری شهرداری ها بستیم محدودیتی برای تعداد شرکت کنندگان در کلاس ها وجود ندارد و همه دهیاران باید تلاش کنند تا در دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده حضور جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان به اجرای قراردادی که سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سطح کشور با پست بانک منعقد کرده اشاره کرد و گفت: در این طرح به دهیاری هایی که طرح درآمدزا دارند بدون وثیقه تسهیلات پرداخت خواهد شد. طی چهار سال گذشته تنها استانی بودیم که از این تسهیلات استفاده نکردیم، اما در سه ماه اخیر و با پیگیری های صورت گرفته طرح های خوبی در این حوزه ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه از موارد پرداخت تسهیلات در زمینه ماشین آلات درآمدزاست و نیاز به طرح توجیهی ندارد، عنوان کرد: متقاضیان به صورت انفرادی یا به صورت اشتراکی در قالب توافقنامه دهیاری های همجوار می توانند با ۲۰ درصد آورده، ۸۰ درصد تسهیلات چهار ساله بدون وثیقه با ۱۰ درصد کارمزد استفاده کنند.

پیرعلایی همچنین به برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان اشاره کرد و متذکر شد: این نمایشگاه همه ساله در سطح کشور برگزار می‌شود و استان گیلان هر ساله توانسته از جمله استان های برتر در این نمایشگاه باشد و به معنای واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد. امسال نیز تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه استان گیلان مهد جشنواره های بومی و محلی و صنایع دستی و گردشگری است، نمایشگاه توانمندی روستاییان استان را برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه از استان های دیگر هم برای حضور در نمایشگاه مذکور دعوت به عمل آمده، تصریح کرد: پیش بینی شده این نمایشگاه ۱۳ لغایت ۱۶ اسفندماه امسال برگزار شود.

این مقام مسئول هدف از اجرای نمایشگاه توانمندی روستاییان را معرفی این توانمندی ها به سایر استان ها دانست و گفت: شهرستان انزلی برای حضور در این نمایشگاه از پتانسیل خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای اینکه آیین های بومی و محلی ما به فراموشی سپرده نشود پیش بینی کردیم برای سال آینده با حمایت های مالی و همچنین حضور پرشور روستاییان این جشنواره ها با جدیت بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو