بارندگی یک ماه آینده خوزستان، نرمال


بارندگی یک ماه آینده خوزستان، نرمال

مدیرکل هواشناسی خوزستان بر اساس پیش‌بینی فصلی در دی‌ماه بارندگی تقریبا نرمال پیش‌بینی می‌شود، گفت: طبق مدل‌های میان‌مدت فعلا برای یک ماه تا 46 روز آینده، بارش‌های خوبی در محدوده نرمال تا کمی بالاتر از نرمال در خوزستان خواهیم داشت.

محمد سبزه‌زاری در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که امروز یکشنبه (۱۷ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به میزان بارندگی سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در پهنه خوزستان ۸۷.۲ میلی‌متر بارندگی رخ داده است در حالی که سال گذشته تا این بازه زمانی ۲۲۷.۹ میلی‌متر بارندگی داشتیم. این میزان بارندگی در خوزستان نسبت به درازمدت ۲۴.۱ افزایش داشته و نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته‌ایم. همچنین امسال تاکنون ۸۳ میلی‌متر برف در خوزستان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون در لرستان ۱۰۴ میلی‌متر بارندگی رخ داده که نسبت به درازمدت ۱۹ درصد کاهش داشته است. در کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون ۹۲ میلی‌متر بارندگی رخ داده که نسبت به درازمدت ۳.۸ کاهش داشته است.

سبزه‌زاری بیان کرد: در بارندگی سامانه بارشی اخیر، بیشترین بارش‌ها در امامزاده عبدالله باغملک با ۱۱۲ میلی‌متر، مال‌آقا ۱۱۱ میلی‌متر و سوسن ۱۱۰ میلی‌متر میلیمتر بوده است. در پی فعالیت دو روزه این سامانه، بیشترین بارندگی در شهرهای ایذه ۸۸.۸ میلی‌متر، دهدز ۶۵، لالی ۶۵، هندیجان ۶۴، حسینیه اندیمشک ۵۶ میلی‌متر بوده است. در مجموع پهنه بارندگی در کل استان به جز بخش غربی مانند بستان و شوش خوب بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص بارندگی در آینده کوتاه‌مدت گفت: روز جمعه هفته جاری و دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده، دو سامانه بارشی به خوزستان وارد می‌شود که این سامانه‌ها ضعیف هستند و انتظار بارش زیادی نداریم. حتی ممکن است سامانه‌ای که در هفته آینده قرار است وارد شود، در تغییرات مدل حذف شود.

وی عنوان کرد: طبق مدل‌های میان‌مدت فعلا برای یک ماه تا ۴۶ روز آینده، بارش‌های خوبی در محدوده نرمال تا کمی بالاتر از نرمال در خوزستان خواهیم داشت. همچنین بر اساس پیش‌بینی فصلی در دی‌ماه بارندگی تقریبا نرمال پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403