255 قلم تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌کنیم


255 قلم تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌کنیم

مدیر تامین تجهیزات و نگهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی [با اصلاح سخن خود]، گفت: حوزه تولید تجهیزات‌ پزشکی ایران با رشد قابل ملاحظه‌ای در حال پیشرفت است؛ هم‌اینک از ایران 255 قلم تجهیزات‌ پزشکی به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.

علی‌رضا جوان، در نشست خبری اطلاع‌رسانی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات‌ پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و صنایع وابسته که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ایران در زمینه تولید تجهیزات‌ پزشکی رشد چشم‌گیری داشته است. مشهد به‌عنوان قطب دوم در این زمینه شناخته شده است.

مدیر تامین تجهیزات و نگهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی بیان کرد: اکنون مشهد در تولید تجهیزات پزشکی و لوازم پزشکیِ مصرفی مختلف نظیر ایمپلنت‌های ارتوپدی، ونتیلاتور و مونتاژ دستگاه سی.تی.اسکن در سطح ایران پیشگام است، به‌طوری که 50 درصد ایمپلنت‌های ارتوپدی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

جوان عنوان کرد: در حال حاضر، 25 واحد تولید تجهیزات‌ پزشکی و لوازم مصرفی فعال هستند که برخی از آن‌ها بزرگترین و مجهزترین مرکز از نوع خود در سطح ایران به‌شمار می‌روند. همچنین 350 واحد عرضه محصولات پزشکی و آزمایشگاهی فعالیت دارند.

از ایران 255 قلم تجهیزات‌پزشکی به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود

وی تصریح کرد: حوزه تولید تجهیزات‌پزشکی ایران با رشد قابل ملاحظه‌ای در حال پیشرفت است. هم‌اینک از ایران 255 قلم تجهیزات‌پزشکی به کشور های مختلف دنیا صادر می‌شود. به دلیل اهمیت و گرانی بهتر است از تجهیزات‌ پزشکی داخلی استفاده شود.

مدیر تامین تجهیزات و نگهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: اکنون بالغ‌بر دو هزار شرکت داخلی و شش هزار نمایندگی شرکت‌های خارجی در این حوزه فعالیت دارند و هزار تولیدکننده داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان جوان و دانشمند کشورمان در این بخش فعال هستند.

امسال در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات‌پزشکی53 شرکت‌کننده خواهیم داشت

در ادامه این نشست جواد محبی، مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات‌ پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و صنایع وابسته از تاریخ 19 تا 22 آذر همزمان با هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 53 شرکت‌کننده خواهیم داشت. همکاران بزرگوار ما توانسته‌اند در قالب شرکت برسازرویداد که یکی از شرکت‌های متخصص است، مجری برگزاری این رویداد باشد. قطعاً مشکلاتی در برگزاری نمایشگاه وجود دارد که مهم‌ترین آن داشتن فضای بزرگ‌تر است که امسال نتوانسته‌ایم این کار را محقق کنیم.

مدیر امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی بیان کرد: برای سال آینده سعی خواهیم کرد فضای بزرگ‌تری نظر گرفته شود و همچنین از شرکت‌کننده‌های خارجی بیشتری در این زمینه استفاده کنیم. تصمیم گرفته شده است تقویم نمایشگاه طوری تنظیم شود که همزمان با برگزاری کنگره‌های علمی باشد تا خروجی خوبی داشته باشد. ساعات بازدید نمایشگاه از 10صبح تا 6 بعدظهر است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردها و تولیدات‌داخلی است

در ادامه این نشست، محمدابراهیم شوشتری، مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات‌ پزشکی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه دستاوردها و تولیدات‌ داخلی است. از طریق برپایی چنین نمایشگاه‌هایی ملزومات مصرفی مراکز درمانی تامین می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات‌پزشکی تصریح کرد: در حوزه ملزومات تجهیزات‌پزشکی سامانه‌ (IMED) راه‌اندازی شده است که همه اطلاعات ملزومات مصرفی در آن‌جا دیده می‌شود. در این سایت می‌توانید همه تولیدات، واردات و ارزهای دولتی تعلق گرفته به تجهیزات‌ پزشکی و... را مشاهده کنید.

وی تاکید کرد: در مشهد حدود 350 توزیع‌کننده ملزومات مصرفی وجود دارد. در خصوص توزیع ملزومات پزشکی اتفاقات خوبی پیش‌بینی شده است؛ نمونه‌ای از این اتفاق خوب در حوزه دارو روی داده است که آن (برچسب اصالت) است.

شوشتری عنوان کرد: از اول آذرماه برچسب اصالت بر روی کلیه تجهیزات‌پزشکی وارداتی‌ اجرا شده است. همچنین از اول بهمن‌ماه قصد داریم تولیدات داخلی را نیز برچسب‌گذاری کنیم تا ملزومات مصرفی در بازار بر اساس برچسب اصالت باشد. هدف این است که از تولید و واردات قاچاق در این زمینه جلوگیری کنیم.

گفتنی است، علی‌رضا جوان، امروز در نشست خبری خود، به اشتباه از صادرکردن تجهیزات پزشکی به ۲۵۵ کشور سخن گفته بود که پس از پیگیری‌های صورت‌گرفته، این آمار به ۲۵۵ قلم اصلاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت