روابط بین روسیه و ناتو هر سال بدتر می‌شود


روابط بین روسیه و ناتو هر سال بدتر می‌شود

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روس، ضمن انتقاد از مواضع کشورهای غربی در قبال مسکو گفت، روابط بین روسیه و ناتو هر سال بدتر می‌شود.

به گزارش افکارنیوز،

کمتر از یک هفته پس از نشست سران کشورهای عضو ناتو در لندن، وزیر دفاع روسیه گفته که تیرگی روابط بین مسکو با این ائتلاف نظامی غربی ادامه دارد و این تیرگی بیشتر هم شده است.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» از آمادگی مسکو برای همکاری با کشورهای غربی و ناتو سخن گفته اما اذعان کرده که روابط مسکو و ناتو هر سال بدتر از سال قبل می‌شود.

شویگو گفت: «ما پنج سال قبل همکاری به نسبت فعالانه‌ای در بروکسل (مقر ناتو) داشتیم و اینطور به نظر می‌رسید که ما برای حرکت به سمت جلو به منظور اجرای (توافق‌های همکاری بین روسیه و ناتو) گزینه‌ها و فرصت‌هایی داشتیم اما متاسفانه همه اینها نه تنها متوقف شدند بلکه روابط (روسیه و ناتو) هر سال بدتر از سال قبل می‌شود».

وزیر دفاع روسیه افزود: «از طرف ما، همه درها (برای تعامل با ناتو) باز هستند و ما برای همکاری کردن، آمادگی داریم».

طی سال‌های گذشته مقام‌های مختلف روسیه از قبیل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور بارها درباره تحرکات ناتو و کشورهای غربی در مناطق مجاور روسیه هشدار داده‌اند.

مسکو معتقد است، به رغم قول‌های آمریکایی‌ها در خصوص عدم گسترش ناتو به سمت شرق و مناطق همجوار روسیه، رویکرد خصمانه این ائتلاف نظامی غربی در سال‌های اخیر علیه منافع روسیه تشدید شده است.

رئیس جمهور روسیه هفته گذشته طی سخنانی گفته بود: «ناتو همچنان وجود دارد و با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هنوز در حال توسعه است. روسیه بارها تمایل خود برای همکاری با ناتو را ابراز داشته است». به گفته پوتین، توسعه ناتو یکی از تهدیدات علیه روسیه به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست