مقایسه سدان‌های ژاپنی نیسان سنترا و هوندا سیویک


مقایسه سدان‌های ژاپنی نیسان سنترا و هوندا سیویک

نیسان در نمایشگاه لس‌آنجلس 2019 از سنترا 2020 رونمایی کرد. سنترای جدید سدانی کامپکت است که از سال 2013 تاکنون در بازار حضور داشت و حالا یک بازطراحی جدی را تجربه کرده است. زمان زیادی تا معرفی نسل جدید سنترا سپری شده بود مخصوصاً اینکه اکثر رقبای مهم نسل جدید محصولات خود را قبل از... The post مقایسه سدان‌های ژاپنی نیسان سنترا و هوندا سیویک...

نیسان در نمایشگاه لس‌آنجلس 2019 از سنترا 2020 رونمایی کرد. سنترای جدید سدانی کامپکت است که از سال 2013 تاکنون در بازار حضور داشت و حالا یک بازطراحی جدی را تجربه کرده است. زمان زیادی تا معرفی نسل جدید سنترا سپری شده بود مخصوصاً اینکه اکثر رقبای مهم نسل جدید محصولات خود را قبل از نیسان معرفی کرده بودند. سنترای جدید قرار است به جنگ پادشاه فعلی کلاس یعنی هوندا سیویک سدان برود. سیویک مدت‌های زیادی است که سنگ محک کلاس بوده و نسل فعلی آن نیز جوایز متعددی را برده است.

مقایسه سدان‌های ژاپنی نیسان سنترا و هوندا سیویک
سنترای جدید طراحی ظاهری و کابین جدیدی داشته و از پیشرانه جدید و سیستم‌های ایمنی استاندارد متنوعی برخوردار است. البته قضاوت درباره سواری این خودرو هنوز زود است اما مشخصات آن منتشر شده است.

مقایسه سدان‌های ژاپنی نیسان سنترا و هوندا سیویک
نسل جدید نیسان سنترا در برابر سیویک چه عملکردی خواهد داشت؟ با ما همراه شوید تا حداقل روی کاغذ این رقابت را تجربه کنیم.

قیمت
سیویک سدان 2020 قیمت پایه‌ی 20550 دلاری دارد. مدل پایه سیویک LX با تجهیزاتی همچون دیلایت های LED، سیستم صوتی 160 واتی با 4 بلندگو، بلوتوث و صندلی‌های عقب تاشونده عرضه می‌شود.

نیسان قیمت رسمی سنترا 2020 را اعلام نکرده اما نسخه قبلی با بهای پایه 17990 دلاری در دسترس بوده است. احتمالاً نسل جدید این سدان کامپکت قیمت بیشتری خواهد داشت اما شک داریم که قیمتش از سیویک بیشتر باشد. چیزی که می‌دانیم این است که نیسان سنترای جدید از سیستم‌های ایمنی سپر ایمنی 360، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار و… برخوردار است. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد دارای 10 کیسه هوا می‌باشد.

اگر پرداخت مبلغ کمتر هدف اصلی شما باشد بنابراین جدیدترین نسل سنترا انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. البته فعلاً باید منتظر بیانیه رسمی نیسان درباره قیمت این خودرو باشیم.

پیشرانه و قوای محرکه
تنها پیشرانه فعلی در دسترس برای سنترای جدید نسخه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 149 اسب بخار می‌باشد. سیویک سدان به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 2 لیتری 158 اسبی عرضه شده و هر دو پیشرانه با گیربکس‌های CVT همکاری می‌کنند هرچند سیویک به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود. اگر شما به دنبال نمونه‌ای بهتر باشید می‌توانید سیویک را با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو که قدرت 175 اسبی دارد سفارش دهید.

هر دو سدان دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب هستند. علاوه بر شاسی جدید، سنترا هم‌اکنون از نظر هیجان رانندگی رقابت بهتری با سیویک خواهد داشت.

طراحی ظاهری
برخی افراد معتقدند طراحان هوندا در زمان طراحی نسل کنونی سیویک نمی‌دانستند خودکار را چه زمانی از روی کاغذ بردارند! دسته دیگر هم می‌گویند دهمین نسل سیویک خوش‌تیپ‌تر از هر زمان دیگری است. صرف‌نظر از نظرات گوناگون، ابعاد کلی هر دو سدان بسیار شبیه یکدیگر بوده و بنابراین از این نظر نمی‌توان نتیجه‌گیری قاطعی داشت. هر دو خودرو از چراغ‌های LED، رینگ‌های جذاب و رنگ‌های متنوع بدنه برخوردار هستند.
اما سنترا را می‌توان به‌صورت سفارشی با رنگ سقف مشکی همراه کرد. این طراحی به اصطلاح سقف شناور قطعاً بر جذابیت سنترا می‌افزاید. زبان طراحی نسل فعلی سنترا از جدیدترین نسل‌های آلتیما و ماکسیما الهام گرفته است. به لطف پهنای بیشتر و ارتفاع کمتر و تناسبات کلی بهتر، سنترا سدان خوش‌ترکیب‌تری محسوب می‌شود. طراحی و تجهیزات کابین
بدون هرگونه سؤالی کابین سنترا ظاهر و احساس بهتری در مقایسه با سیویک دارد. کابین این خودرو نیم‌نگاهی به محصولات آئودی داشته و ورودی‌های گرد هوا در بالای کنترل‌های سیستم تهویه خودنمایی می‌کنند. همچنین درحالی‌که پشت آمپرهای سیویک حالت گوشه‌دار دارند پشت آمپرهای سنترا از نوع کلاسیک مانند هستند. این مجموعه در سنترا شامل دورشمار و تندی سنج آنالوگ و یک صفحه‌نمایش بین آن‌هاست. فرمان سنترا طراحی بسیار اسپورتی دارد. فرمان این خودرو لوکس‌تر از فرمان سیویک حس می‌شود.

باقی کابین نیز حس لوکس‌تری در مقایسه با سیویک دارد. صفحه‌نمایش سنترا که بالای داشبورد قرار گرفته یکی از نکات برجسته آن است. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برند و درحالی‌که سیویک به‌صورت استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی است سنترا هم با پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب استاندارد جبران می‌کند. برای دسترسی به این موارد در سیویک باید به سراغ نسخه‌های فول تر بروید.

دیگر مزیت سنترا در این بخش صندلی‌های چرمی سفارشی است که در سیویک وجود ندارد.

قضاوت نهایی
تا زمانی که نیسان مشخصات و قیمت کامل سنترا 2020 را اعلام نکند قضاوت نهایی و دقیق بین آن و هوندا سیویک سخت خواهد بود؛ اما شکی وجود ندارد که نیسان در زمان طراحی و مهندسی سنترا از سیویک به عنوان سنگ محک استفاده کرده است.

در کل شما با انتخاب هر دو خودرو اشتباه نخواهید کرد. سیویک یکی از بهترین خودروهای کلاس بوده و هست. سنترا نیز بهتر از هر زمان دیگری شده است. نیسان ادعا می‌کند در حال گرامی داشت تولد دوباره‌ی سنتراست. با توجه به آنچه که تاکنون دیده و دانسته‌ایم، سنترا واقعاً دوباره متولد شده است.

منبع: carbuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی