اتحاد در «اتحاد»؛ وقتی سولسشر و یونایتد یکی شدند


اتحاد در «اتحاد»؛ وقتی سولسشر و یونایتد یکی شدند

تهران- ایرنا- فرقی نمی‌کند اوضاع در ادامه برای «اوله گانر سولسشر» چطور پیش برود، او تا ابد پیروزی در صد و هفتاد و نهمین شهرآورد منچستر را به یاد خواهد داشت.

در روزهایی مثل روز گذشته، متوجه خواهید شد که چرا بالانشینان در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان نتوانستند برای ارائه پیشنهاد قراردادی سه ساله به سرمربی که تنها دستاوردهای وی تا به امروز ۲ قهرمانی لیگ و یک جام حذفی کشور نروژ است، درنگ کنند.

هستند افرادی که بر این باورند سولسشر کم‌توان‌ترین سرمربی و نامناسب‌ترین گزینه برای ماموریت غیرممکن بازگرداندن تانکر چپ کرده یونایتد بزرگ محسوب می‌شود. البته براساس شواهد ۹ ماه اخیر، نمی‌توان غیر از این هم برداشت دیگری داشت.

اما حتی اگر این داستان مطابق انتظارات این دسته افراد پیش رفته و سولسشر با چشم‌های گریان و چند خاطره خوب و یک دوجین خاطره بد اولدترافورد را ترک کند، مرد نروژی تا ابد صد و هفتاد و نهمین شهرآورد منچستر را در اعماق وجودش خواهد داشت؛ بعداز ظهری که شاگردان وی به شکلی ماهرانه از گاف‌های ذاتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ جزیره بهترین استفاده را برده و شخص سولسشر نیز از لحاظ دانش تاکتیکی مچ سرمربی را که به اعتقاد همگان بهترین سرمربی کنونی جهان است، خواباند.

اتحاد در «اتحاد»؛ وقتی سولسشر و یونایتد یکی شدند

مهم نیست چه اتفاقی رخ دهد، این لحظه به همراه پیروزی خارج از خانه مقابل پاری‌سن‌ژرمن که «اد وودوارد» و خانواده گلیزر را متقاعد کرد که سولسشر باید چهارمین جانشین دائمی «سر الکس فرگوسن» باشد، همیشه گوشه اذهان باقی خواهد ماند.

شب گذشته ۹۰ دقیقه‌ای آبستن ضدحملات نفس‌گیر و دفاع از جان و دل بود که تعریف تازه‌ای را از کلمه «مذبوحانه» ارائه داد.

اولین گل بازی توسط «مارکوس رشفورد»، گل چند دقیقه بعد «آنتونی مارسیال» و گل تسکین‌دهنده «نیکلاس اوتامندی» برای سیتی را نیز به جذابیت‌های این شهرآورد بزرگ اضافه کنید.

اتحاد در «اتحاد»؛ وقتی سولسشر و یونایتد یکی شدند

اگرچه اشتباهات داوری می‌تواند توجیهی برای شاگردان گواردیولا باشد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند ارزش‌های گیم‌پلن استادانه سولسشر را زیر سوال برد.

برجسته کردن عملکرد انفرادی شیاطین سرخ منصفانه نیست. این پیروزی ماحصل یک سیستم بود؛ سیستمی که سولسشر آن را به شکلی سر و سامان داده که در دل تیمی متوسط، امید مغلوب کردن هر حریف بزرگی را زنده کند.

پیروزی شب گذشته نهمین برد یونایتدها مقابل ۷ تیم برتر لیگ جزیره از زمان روی کار آمدن سولسشر بود.

مرد نروژی هفته را در حالی آغاز کرد که در صورت باخت‌های متوالی، خطر اخراج را بیخ گوش خود احساس می‌کرد. با وجود تاکید باشگاه بر اعتماد داشتن و حمایت از متدهای سولسشر، شرایط همیشه می‌تواند دستخوش تغییر شود.

شاید اعتماد به سولسشر هنوز باید به بوته آزمایش گذاشته شود اما این آزمایش همانند بچه‌ای است که با هیجان چنین روزهای بزرگی تغذیه می‌شود؛ روزهایی که روح یونایتد بی‌چون و چرا، ناب و خالص در کالبد سولسشر حلول می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا