دولت لیبی خلبان جنگنده سرنگون شده را جنایتکار جنگی خواند


دولت لیبی خلبان جنگنده سرنگون شده را جنایتکار جنگی خواند

تهران - ایرنا - روزنامه لیبیایی لیبیَن آبزرور روز یکشنبه به نقل از مقامات دولت این کشور خلبان جنگنده ساقط شده وابسته به خلیفه حفتر را جنایتکار جنگی خواند و تحت تعقیب قانونی قرار داد.

این گزارش به نقل از یک بیانیه نیروهای عملیات آتشفشان خشم اعلام کرد که سرتیپ اسامه جُوَیلی" سرفرماندهی ارتش لیبی امروز "عامر العرفی" خلبان جنگنده ساقط شده متعلق به ارتش شرق لیبی را که دیروز شنبه توسط نیروهای دولتی در جنوب طرابلس به اسارت گرفته شد، جنایتکار جنگی خواند و او را برای محاکمه به دادگاه عالی تحویل داد.

بیانیه این نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی حاکی است که دادستانی نظامی این کشور امروز حکم بازداشت او را به اتهام بمباران منطقه غیرنظامی "الانتصار" واقع در منطقه شهری ابو سالم در ماه آوریل (فروردین) صادر کرد، بمبارانی که حداقل 8 شهروند این کشور جان خود را در آن از دست دادند.

نیروهای عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی دیروز یک جنگنده از نوع میگ ۲۳ وابسته به خلیفه حفتر را در آسمان محور الیرموک در جنوب شهر الزاویه در جنوب طرابلس سرنگون کرده و خلبان او را که اجکت کرده بود براساس بیانیه ژنو به اسارت خود درآوردند.

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر دیروز با تایید این خبر گفت که خلبان این میگ به دست نیروهای دولتی اسیر شده است.

رسانه ها علت سقوط این جنگنده را نقص فنی اعلام کردند که سبب خروج خلبان از جنگنده و فرود وی با چتر نجات در محدوده تحت کنترل نیروهای دولتی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر