آمادگی قزوین برای برگزاری الکترونیکی انتخابات


آمادگی قزوین برای برگزاری الکترونیکی انتخابات

قزوین - ایرنا - رییس ستاد انتخابات قزوین گفت: آمادگی لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان وجود دارد.

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۶ درصد انتخابات گذشته به شکل مکانیزه برگزار شده بود، افزود: با این وجود تصمیم گیری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به شکل کامل در استان و یا در برخی مناطق با ستاد انتخابات کشور است.

این مسوول با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، کشور و نظام ما را مقابل توطئه های بدخواهان و دشمنان بیمه می‌کند. افزود: حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رای اقتدار کشور را افزایش داده و قدرت چانه زنی مسوولان در عرصه های بین المللی را ارتقا می بخشد.

وی با بیان اینکه باید همه دست اندرکاران و گروه ها و جریان های سیاسی با رعایت قانون برای پرشورتر برگزار کردن انتخابات بکوشند،اظهار داشت: جلب مشارکت حداکثری هدف مهم و اساسی مجریان انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین، امانتداری، مشارکت حداکثری و رعایت مر قانون را وظیفه مهم و اساسی مجریان انتخابات برشمرد و گفت: توجه به این اصول موجب برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و قانونمند که در تراز نظام جمهوری اسلامی است، می شود.

حبیبی با بیان اینکه دشمن می کوشد تا مشارکت مردم در پای صندوق های رای را کمرنگ کند و در این راستا از هر تلاشی فروگذار نیست،اظهار داشت: شایعه سازی، ایجاد التهاب و سیاه نمایی از کارهایی است که دشمن قبل از انتخابات آنها را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات دنبال می کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر اصل بی طرفی مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: مجریان انتخابات حکم داور را دارند و نباید هیچ گونه جانبداری و اقدامی له یا علیه داوطلبان انجام دهند.

حبیبی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در هر جامعه ای وجود دارد و موضوعی بدیهی است،اظهار داشت: اما باید توجه داشت که این اختلاف سلیقه به ویژه در ایام انتخابات نباید منجر به تعارض و بداخلاقی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته مهلت یک هفته ای ثبت نام متقاضیان برای نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید، گفت: در مجموع ۲۲۴ نفر از سه حوزه انتخابیه استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۹۸ تن مرد و ۲۶ نفر زن بودند.

حبیبی گفت: از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک، البرز ۱۳۴ نفر نام نویسی کردند و از حوزه انتخابیه بویین زهرا،آوج نیز ۵۱ نفر داوطلب شده و حوزه انتخابیه تاکستان نیز ۳۹ نفر متقاضی شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شدند.

وی افزود : از بین افراد ثبت نام کننده ۶۶ تن کارمند، ۴۲ تن فرهنگی، ۲۴ تن استاد دانشگاه، ۱۰ تن پزشک و هشت تن نیز نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه با بیان اینکه نظارت مکمل اجراست ، افزود: در هر شعبه اخذ رای حداقل ۱۵ تا ۲۰ نفر نمایندگان اجرایی و بازرسی و دستگاههای نظامی و قضایی حضور دارند و هر برگه رای را رصد می کند و امکان تخلف در روز رای گیری وجود نخواهد داشت.

حبیبی ادامه داد: انتخابات یک رخداد عظیم و پروژه ای ملی است و ۲۰ هزار نفر دست اندارکار امر انتخابات را رصد می کنند و احتمال مشکلات جزئی وجود دارد ولی به گونه ای نیست که اصل این که این حرکت عظیم زیر سوال برود.

وی افزود : در راستای برگزاری انتخابات سالم فهرست متخلفین دوره پیشین انتخابات تهیه شده و با هماهنگی دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی و نظارتی فعالیت آنان مورد رصد قرار می گیرد و دستگاههای نظارتی در این خصوص تذکرات لازم را خواهند داد.

این مسوول در خصوص نظارت فضای مجازی در ایام انتخابات نیز گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی کار کرد و دایره شعاع اثر گذاری وسیعی در جامعه دارد کمیته رصد فضای مجازی در ستاد انتخابات شکل گرفته و کانال های غیر مجاز شناسایی شده و حتما با عوامل آنها در صورت ادامه فعالیت تا قبل از برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: همچنین به منظور سلامت انتخابات ، ستاد پیشگیری و رسیدگی تخلفات انتخاباتی در دادگستری شکل گرفته است و در روزهای گذشته در همین خصوص با ۲ نشست که رنگ و بوی انتخاباتی داشت، برخورد شد.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: مسئولان ، مدیران ، شهرداران و دهیاران حق جانبداری از هیچ نامزد خاصی را ندارند و در صورت محرز شدن این اتفاق مطابق با قانون برخورد جدی خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان قزوین با سه حوزه انتخابیه قزوین-آبیک- البرز، آوج-بویین زهرا و تاکستان دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است که سهم حوزه نخست ۲ نماینده و دیگر حوزه ها یک نماینده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر